Rackemarie

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

DAGENS RIDPASS

Av rackemarie - 10 maj 2013 22:16


Vad kan man säga? Ibland är det som förgjort. Nozze var lite trött idag tror jag. Ute hela långa dagen i sol och värme. Visserligen vila i boxen någon timme innan jag gjorde i ordning honom. Irriterad var han på något och gjorde några kosparkar med höger bakben. Då blev jag irriterad och sa ifrån. Inte okej att nästan träffa matte! Sedan stod han som ett ljus. Tror det var en elak fluga som irriterade så jag sprutade på lite insektsmedel för säkerhets skull.


Såhär fortssatte det sen. Mina nästan nya Sprengersporrar gick mitt av när jag skulle ta på mig stöveln. Tänkte att; visst det går säkert bra ändå. Red väl 10 minuter när plötsligt flärpen på mitt splitter nya ridspö kom farande. Kombinationen matt häst, trött matte, varmt och kvavt ridhus (det kom regnskurar då och då) och trasig utrustning var ingen höjdare.


Där fick jag för mitt NÖJD-inlägg! Tänkte faktiskt när jag skrivit det att det var lite att utmana ödet, så snälla ödet, FÖRLÅT! Men låt det stanna vid detta!


Trots dessa fadäser lyckades vi lalla runt och kolla av gårdagens övningar en del. Serpentiner var en baggis. Bakdelsvändningar var väl lite si och så (här lyckades maken som var publik lägga av världens ljudligaste NYS också så Nozze höll på att hoppa ur skorna, men eftersom han var väl instängd av både skänklar och hand blev det bara ett skutt på stället).


Nä, sa vi sen och la ner tragglandet och galopperade  resten av passet innan vi travade av: Trots allt ganska NÖJDA och GLADA  men ttrööötta  .


I morgon blir det vila för både mig och häst.

 

Ingen fotograf på plats idag heller....men vi är oss ganska lika ändå.

 
 
mia

mia

11 maj 2013 10:02

Läste inlägget om att vara nöjd. Så fint skrivet, Marie. Roligt att läsa om hästarna i ditt / era liv. Håller med dig om att man inte alls måste kunna rida alla hästar. Man ska känna sig trygg . Inte oro. Leder bara till mer oro. Och inget positivt vare sig för häst eller människa.

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

11 maj 2013 17:44

Läser med tårar i ögonen vad fint du skrivit om familjen och hästarna.Tror ni valt helt rätt genom åren,hästarna ger så mycket glädje (ibland något extra grått hår oxå;-) )Roligt att du hittade en så snygg gentleman!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards