Rackemarie

Alla inlägg under september 2012

Av rackemarie - 30 september 2012 13:08

Att ingen är som min Gold har jag börjat inse och jag försöker tänka lite mer "outside the box". Lite olika alternativ har dykt upp som tål att funderas på. Skånerresan blev väl ingen succé, men var ändå ett steg på vägen mot vad jag vill ha (och inte ha). Nu finns ett par aktuella alternativ i närområdet. Någon ska få återbesök på måndag och till nästa helg blir det en tripp eller två till Östergötland. Ska då också se om Dancer är hemma. Duktige killen har debuterat LA:3 med jättebra resultat. Känner mig lite som en stolt mamma även om jag absolut inte har någon del i att han blivit så duktig. Men likafullt är det så kul att det går bra för honom ochn hans duktiga pilot. Jättegrattis!

   Det här var en av hästarna som fick besök på skåneresan. Världens underbaraste individ. Hade jag bara gått på kynnet hade han kunnat följa med direkt hem, men ridmässigt är jag nog en typisk halvblodstråkmåns.


Hoppas på att hitta min nya bästa vän under nästa vecka. Håll tummarna!

Av rackemarie - 21 september 2012 10:02

Det känns alldeles för tomt och tråkigt i mitt liv för att jag ska vilja ha det så här någon längre tid så nu tänker jag börja leta på allvar. Åker till Skåne (naturligtvis) redan i morgon antagligen för att kolla in framför allt en som jag fastnat för. Tänker inte lägga en förmögenhet på en häst som jag bara ska ha till mig själv. Ska ju inte tävla eller så. Vill bara ha en häst att lära mig själv på. Det här är vad jag vill ha:

Valack eller icke-stoigt sto. Snäll i alla lägen, dvs i både ridning såväl ute i naturen som i ridhus, som i all hantering. Välriden, välutbildat minst LA, men gärna MVSB. Lätt för samling.Hyfsat fina gångarter. Mjuk och skön att sitta på. Sund och frisk. Svenskuppfött halvblod. 165-170 cm. Ska vara lättlastad, snäll att sko, klippa etc. Ålder 10-16. Ska inte kosta över 50.000 kr  (helst). Vacker också, givetvis  .


  Gärna med den här i stammen (Guinness).


Den som vet om en häst som stämmer in på de flesta av de här kriterierna ombedes höra av sig snabbt!

Av rackemarie - 18 september 2012 15:31

  Sov så gott min fina, fina vän  

 

Av rackemarie - 17 september 2012 14:22

Såg att jag blockat alla kommentarer till förra inlägget TACK ALLA FÖR ER OMTANKE  !!!

I morgon åker vi mot Husaby...fortsättning följer.

Av rackemarie - 4 september 2012 19:38

Ja, underbart är kort och det som skulle bli en lugn och stillsam igångsättning nu under hösten avbröts tvärt eftersom symptomen från i våras återkom under tömkörning i veckan. Har beställt tid på kliniken, men det tar två veckor innan vi kan åka. Nu är det nog inte så mycket att hoppas på tyvärr.

 

Jag och fina Gold för två år sedan  

  Och för ett år sedan  

  Och en nytagen bild. Visst är hon bildskön, min Gold  

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards