Rackemarie

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Nu börjar sökandet.

Av rackemarie - 21 september 2012 10:02

Det känns alldeles för tomt och tråkigt i mitt liv för att jag ska vilja ha det så här någon längre tid så nu tänker jag börja leta på allvar. Åker till Skåne (naturligtvis) redan i morgon antagligen för att kolla in framför allt en som jag fastnat för. Tänker inte lägga en förmögenhet på en häst som jag bara ska ha till mig själv. Ska ju inte tävla eller så. Vill bara ha en häst att lära mig själv på. Det här är vad jag vill ha:

Valack eller icke-stoigt sto. Snäll i alla lägen, dvs i både ridning såväl ute i naturen som i ridhus, som i all hantering. Välriden, välutbildat minst LA, men gärna MVSB. Lätt för samling.Hyfsat fina gångarter. Mjuk och skön att sitta på. Sund och frisk. Svenskuppfött halvblod. 165-170 cm. Ska vara lättlastad, snäll att sko, klippa etc. Ålder 10-16. Ska inte kosta över 50.000 kr  (helst). Vacker också, givetvis  .


  Gärna med den här i stammen (Guinness).


Den som vet om en häst som stämmer in på de flesta av de här kriterierna ombedes höra av sig snabbt!

 
 
Birgitta

Birgitta

21 september 2012 12:33

Spännande! Med tanke på att det är köparens marknad tror jag säkert att du hittar något lämpligt. Lycka till!

http://birgittashastsida.com

 
Ingen bild

Maria

21 september 2012 15:35

http://www.svenskastuterier.se/hem/cml/avkommor.html

Kolla denna sida fins en del där med rätt härstamning men priset står ej

 
Alexandra

Alexandra

21 september 2012 23:23

Tittar ofta på hästannonser för skoj skull och hittade den här för ett par dagar sedan som passar in på de flesta av de kriterier du söker efter! :)

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=652323&inriktning=4&typ=5

http://www.stallalghagen.blogg.se

 
mia

mia

22 september 2012 10:48

Då kan du ju bo här! Rackemarie,,och så kan vi dra iväg på hästletartur! Med kaffetermosen!
Såg en trevlig, på Hästnet, som finns i Göteborg. Kallas för Charlie...är liten,,,,( vet) 155 , men rörde sig väldigt trevligt på filmen , som var från en framridning. Nyligen insatt, endast ett par dagar sedan.

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

23 september 2012 14:16

Du e snäll du, mia! Vi var ju neråt dig igår (kunde nästan vinka), men tiden räckte tyvärr inte till för en fikapaus. Var och red Farina bla. Kommer du ihåg? I Nyboda. Jääättesnäll och go, men fortfarnde vill jag ha det där halvblodsgunget. Men vilket underbart psyke. Ska du inte passa på?

Maria/Alexandra: Tack för tipsen!

Tack Birgitta: Trots att det finns så många att välja mellan så är det ursvårt.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mia

23 september 2012 20:01

Åh, vad synd! gick in o glodde på Farina,,,visst minns jag...tror han kan blir riktigt trevlig , ,,säkert en riktigt bra vän! Förstår din tanke med känslan av " halvblodsgung",,snarare än du tror, finner du din vän

 
Ingen bild

Lill Axelsson

24 september 2012 07:20

Hör med Cornelia Wärnbring dom ska ju sälja Barbie. Halvblodssto 16år. Titta på Facebook under saluhästar

 
rackemarie

rackemarie

25 september 2012 21:57

Nej men hej Lill:)))) Har sett Barbie, men fasligt mycket pengar för en 16-åring, tycker jag allt. Förstår att det är avelsvärde också, men det det är jag inte så intresserad av.

Tack ALLA här på bloggen som tipsar. Ni som ringer och SMSar. Härliga, underbara, omtänksamma hästmänniskor. Det värmer:))))

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lill Axelsson

26 september 2012 06:56

Går nog att få ner priset på Barbie.Eller att ta henne på foder :)

 
rackemarie

rackemarie

26 september 2012 12:23

Ja, det är också en möjlighet.

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards