Rackemarie

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Sökandet fortsätter.

Av rackemarie - 30 september 2012 13:08

Att ingen är som min Gold har jag börjat inse och jag försöker tänka lite mer "outside the box". Lite olika alternativ har dykt upp som tål att funderas på. Skånerresan blev väl ingen succé, men var ändå ett steg på vägen mot vad jag vill ha (och inte ha). Nu finns ett par aktuella alternativ i närområdet. Någon ska få återbesök på måndag och till nästa helg blir det en tripp eller två till Östergötland. Ska då också se om Dancer är hemma. Duktige killen har debuterat LA:3 med jättebra resultat. Känner mig lite som en stolt mamma även om jag absolut inte har någon del i att han blivit så duktig. Men likafullt är det så kul att det går bra för honom ochn hans duktiga pilot. Jättegrattis!

   Det här var en av hästarna som fick besök på skåneresan. Världens underbaraste individ. Hade jag bara gått på kynnet hade han kunnat följa med direkt hem, men ridmässigt är jag nog en typisk halvblodstråkmåns.


Hoppas på att hitta min nya bästa vän under nästa vecka. Håll tummarna!

 
 
Ingen bild

mia

1 oktober 2012 08:51

FDu kommer snart finna DIN pålle!
Plötsligt faller alla bitarna på plats och du blir happy!
Farina, verkar vara en underbar individ,,så snäll och troligen väldigt samarbetsvillig och lyhörd...( hade jag haft ork,,hade jag nog kört dit och glott) ...men jag kan förstå,vad du menar, med rörelsen i hästen. Samtidigt, verkar han ha fastnat på din näthinna. Iallafall, är det jättespännande att följa med på din resa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards