Rackemarie

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

LITEN DRESSYRVALACK SÖKES :)

Av rackemarie - 9 april 2013 09:16

"Har börjat att kika efter en liten " storhäst" till XXXXX. Runt 155 - 158. Valack, runt sex, sju år, med bra ridbarhet. PRE, Morgan , Welsh Cob är av intresse. Trygg , men med egen motor utan att bli het. En arbetsvillig grabb, som gillar att få vara med och som tycker det är roligt att jobba i dressyr och som uppskattar uteritter varje vecka , som omväxling. Väluppfostrad såklart . "


Hä, hä...Nej, det är inte vi som söker häst nu igen utan en vän i Skåne som söker ny vän till sin dotter. De bor på egen hästgård och tar hand om sina hästar med stor omsorg och klokskap. Dotterns "dressyrbulleponny" börjar bli lite till åren och en ny kamrat behövs därför. Du som tror du har en lämplig kandidat får gärna skriva en kommentar och jag vet att min vän tittar in här ofta så hon kommer att läsa   .


 

 
 
mia

mia

9 april 2013 13:38

Tack rackemarie! Du är bäst! har kollat bägge annonserna som du tipsade om. Halvblodet såg jag samma dag som annonsen kom ut och javisst, hur rätt borde inte det vara? Har glott på Welsh Coben och blev förtjust, även om halvblodet har " mer" av " det" som kan göra en ryttare lycklig. Drabbades av magont, när jag tänker på vår lille Simon. Han är ju så fin och kan så mycket och har säkert två fina år kvar,,,om han enbart fick ridas ut och ha det bra. Vad är din reflektion när du kikar på filmerna?
Haha, blev du arg, Marie! När du red? Får man lov bli någon gång. Och så FÅR man lov att ta till fulsitsen, som kanske är " rättsitsen"? Har läst lite i boken om centrerad ridning och NÄE!!! Det blir för MYCKET! Hoppas du får en bra sadel snart. Det gör skillnad. Nu kommer värmen till helgen. Alla pållar blir smidiga och fina, liksom vi.

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

9 april 2013 13:50

Rent spontant tyckte jag att halvblodet var MYCKET bättre; men ska kika lite igen. Coben fanns en träningsfilm också på som jag hittade:) Såg nog bättre ut än tävlingsfilmen (tycker generellt att tävlingsfilmer är rätt platta och tråkiga många ggr). Kan inte Simon bara få gå och drälla lite då utan krav?

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

9 april 2013 21:33

Hej! Lägger mej i lite,som vanligt.De welsh cob jag träffat har inte varit som welsh i större förpackning,vilket jag trodde de skulle vara.Mer som kallblod,grova ben,lite mer sävliga på nåt vis och kräver en del ben av ryttaren..Lycka till i letandet!Hur långt kan ni tänka er åka?

 
Ingen bild

mia

10 april 2013 12:35

Kan tänka mig ta flyget , för rätt häst. Denna pållen är Welsh och halvblod. Och kan tydligen bli lite framtung, enligt ägaren.. Tanken har jag delat med dig, att de kan upplevas tunga? Ryttaren till försäljningshästen rider utan sporrar , men hon är lång. Hela 180 . Dottern är en " spåga" på 167, ller till och med mer..

 
Zandra

Zandra

17 april 2013 19:22

Synd att den skulle vara så liten och ung, annars stämde det in på min herre! =)
Det finns dock många gröna PRE´er i sverige nu till bra priser så det borde inte vara svårt för dem att hitta nått som passar!

http://zidressage.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards