Rackemarie

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

ÖNSKELISTAN FORTSÄTTER

Av rackemarie - 17 november 2012 10:03


  Kentucky träns från Schoeckemöhle.

Flätad lädergrimma från Globus.

    Dressyrsadel Prestige Roma.



 
 
Ingen bild

Ingela R

17 november 2012 13:30

Har inte varit inne på din blogg på säkert 1 år. På något sätt försvann bloggen för mig när jag rensade och uppdaterade datorn och sedan föll det i glömska.
Jösses så mycket det hänt!!!
Alla hästarna är nya. Fick läsa bakåt ganska långt för att få reda på orsakerna. Vill inte peta i gamla sår men känner ändå att jag måste få säga hur ledsen jag är för din fina Gold. Jag har ju ett snart 21 årigt sto som nästan är en avbild av Gold så därför känns det ett extra stick i hjärtat. Mitt sto är pigg och kry som vilken unghäst som helst och har inte börjat åldras än. Förutom att det smugit sin in lite vita hår här och där i sin annars så blanka korta svartbruna hårrem. Men de lever ju inte för alltid.
Är så glad att du hittat en ny vacker häst som är raka motsatsen till Gold, så det inte går att jämföra dem. Det måste mildra smärtan och saknaden lite att få nya hästar att koncentrera sig på. Också glad att din dotter hittat en ny häst. Nu har ni alla kommande framgångar att se fram emot.
Var lite roligt att läsa att ni var nere hos Pepino. Jag betäckte ett av mina ston med deras, numer bortgångna, Zagal XI, 2005 och har avkomman kvar. Det är så fint där och de är såå vänliga och tillmötesgående på alla sätt.
För 6 år sedan gjorde min son sin praktik i 7v på gården bredvid Kullatorp. Det var den enda godkända Monty Roberts instruktören i Sverige som bodde där då. Så jag känner till det otroligt vackra Kullatorp med de fantastiskt vackra araberna. Vilken erfarenhet för din dotter att få vara där.

 
rackemarie

rackemarie

18 november 2012 10:18

Hej Ingela! Vad kul att du hittade hit igen. Hoppas du tittar in fler gånger. Ja, detta året har det hänt mycket: Försäljning av Dancer (lyckat!), Rackes flytt till pensionärshem (lyckat!) och så Golds trasighet och att vi fick ta bort henne vilket var en STOR sorg och besvikelse. Men jag får lov att säga att våra nya kommer att bli minst lika bra kamrater framöver, bara annorlunda. Det är som du säger riktigt skönt att inte kunna jämföra. Risken hade varit för stor att det nya hade känts lite sämre.
Vad kul att ditt sto är så fräsch för sin ålder: Gläd dig åt varje sådan dag!
Håller med dig om Pepino. Jättebra bemötande, verkligen. Vi hade MYCKET trevligt i Skåne under vårt hästletande. Så trevligt folk överlag och fina hästar. Ändå blev det en dansk och en tysk östgöte som kom med oss hem.

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards