Rackemarie

Alla inlägg den 5 november 2012

Av rackemarie - 5 november 2012 21:34

Det blev ju inte precis som man tänkt sig, det här lovet, men nu börjar det ordna till sig lite mer.


I torsdags kväll (tror jag det var) tog jag mig ner till ridhuset för en stunds longering, men det var en mycket spänd DiNozzo minsann. Tillfället var ganska dumt valt att sätta igång en häst på kanske eftersom det blåste och regnade, men inte så farligt tyckte jag, men naturligtvis tilltog ovädret och orsakde ett otäckt ljud emellanåt nere vid dörren, typ "FRRRR". Jätteläskigt! Men lite skritt och trav på övre volten blev det ändå.


I lördags hade Åsa kommit hem och kunde hjälpa mig. Hörnet var fortfarande otäckt (men tyst) .Grannens skällande hund bidrog också till yttterligare spänning. Nog hade jag vågat rida, men vi gjorde som förra träningen och Åsa red först för att checka av dagsformen (dessutom vågade hon rida i det farliga hörnet).  Hon tyckte att har det lite jobbigare i högersidan så den jobbade hon lite extra med, att bli lite kvickare, trampa under sig och kunna flytta undan.


När jag satt upp var märktes det att hon gjort ett bra jobb där men då fanns det en del att jobba med i vänster i stället. Det blev mycket arbete på volten med att flytta undan , tänka framdelsvändning ett par steg, fram igen, halvhalt,flytta osv. Både i skritt och trav (och lite accidental galopp när DN tyckte det blev jobbigt och" missförstod").


Idag har han varit utlånad till en pålitlig stallkamrat som motionerade honom på förmiddagen då jag jobbar sent på måndagar, men i morgon är det min tur igen.


Eftersom Johanna inte får rida på ett bra tag har vi försökt hitta en lösning för Mollis också och det verkar lösa sig det med. På onsdag kommer det en "hjälpryttare" till honom. Gott: Det verkar ordna sig.


 

 Bild: DiNozzo och Jennifer (som kommer hem till helgen och gärna vill rida på "mammas fina häst").

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards