Rackemarie

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Magic moment

Av rackemarie - 19 november 2010 09:50

Två ridpass har jag hunnit med så här långt den här veckan, i tisdags och onsdags. Som vanligt jobbar vi med min sits, Golds tempo, min hand, att Gold inte ska hänga osv. Något extra magiskt sänkte sig helt plötsligt ner över ridhuset under tisdagens pass. En lite motig inledning förbyttes i ren magi. Kände i slutet av passet att hon var med mig helt och när det ur högtalarna strömmade "Cecilia" med Simon & Garfunkel tände guldklimpen till ordentligt. Till de inledande takterna växte hon ungefär två decimeter på höjden och blev kanske en halvmeter kortare och takten var bara pang, pang, pang. Jag drev till lite och var noga med att vara lätt och stadig på handen. Gold bjöd genast upp till den underbaraste dans och jag tror att vi dansade ett par steg i finaste passage, men inte tänker man på att kolla speglarna då och inga vittnen fanns det heller till detta magiska. Ett guldkorn som jag ska spara på när det känns tufft och motigt...

  Bra ridmusik: Allt av dessa herrar!

 
 
Magda

Magda

19 november 2010 13:48

Oj vad härliga såna ögonblick är! Det värmer gott länge, länge i hjärtat. Ni kanske ska lyssna på Simon & Garfunkel alla ridpass?:-) Kan tänka mig och känna att den låten passar bra när man tänker på det!

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

 
mia

mia

19 november 2010 17:14

Men vad är det med den där sitsen?! Kan du begripa hur man kan hålla på att jobba med den på det viset som vi gör? VA?! Låter underbart med takten och 2 decimeter! Marie, klart du ska vara med på någon liten tävling till våren?
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
ylle

ylle

19 november 2010 19:27

Åååå såna där moment av fullständig himmelsk lycka kan jag minnas... då känns det magiskt att sitta i sadeln. Lyckost där!!!!!!! Sug på den karamellen!!!!!! Länge!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria G

21 november 2010 06:46

Härligt, härligt, Marie!!
Visst gör det skillnad att rida till musik, iallafall BRA musik! Håller med Mia, att du måste tävla till våren:-)
M

 
rackemarie

rackemarie

22 november 2010 10:04

Aldrig, aldrig att jag tävlar! Har funderat på varianten med att filma och bli bedömd via nätet. Tyvärr har varken Gold eller jag de rätta tävlingsnerverna. En av anledningarna till varför Åsa gav upp henne som tävlingshäst och jag har lovat Gold att inte tävla och att inte hoppa. Så får det vara och nöjd är jag:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

22 november 2010 21:06

GRATTIS till superpass! De lever man HUR länge som helst på!!!

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards