Rackemarie

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Omröstning

Av rackemarie - 9 november 2010 09:25

Om du fick rösta bort en årstid: Vilken skulle det bli?


Jag skulle definitivt rösta bort vintern. Alla andra årstider har sin scharm. Den underbara våren, med all blomning och fågelkvitter. Sommaren med go värme och salta bad. Hösten med sin klara luft och vackra färger. Vintern är bara kall, mörk och eländig och snön ställer bara till problem. Jag skulle gärna slippa den eller ha en engelsk vinter, lite rått och fuktigt med påskliljor som blommar redan i januari. Ett kort lidande och sedan en underbar vår igen...


Foto: Dancer plaskar i hagen våren 2010. Längtar....

 

 
 
mia

mia

9 november 2010 13:15

Hunnit läsa ikapp, Marie!
Spela, på lotto, Marie! Så du kan bosätta dig i stallet!
Lösdrift...alltså..man bör ju mocka i den varje dag...tycker jag. ( mockar ju hagen ren varannan dag, annars blir det ortivsamt och minskar även angrepp när det gäller mask) I övrigt är det en strålande ide´med lösdrift.
Den där vintern som du föreslog, japp, påskliljor i Januari, vill vi ha!! O själva vintern ska vara mild o vindstilla o c:a 5-7 plusgrader o så lite sol ....!
mia

http://www.bloggpatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

9 november 2010 13:17

Den vintern skulle jag kunna stå ut med!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

10 november 2010 06:40

Jag är med Dig och röstar direkt bort VINTERN!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria G

10 november 2010 06:55

Jag hänger lätt på ;-) engelsk vinter är min melodi!! På sin höjd kan de få vara 2 dm snö den 23-24-25/12 men INTE mer!!
Angående lösdrift så håller jag med dig Mia den måste mockas varje dag...vi gör det när vi passerar med skottkärran på väg till gödselstacken.

 
Marianne J

Marianne J

10 november 2010 21:24

Jag skulle nog hellre välja bort månaden november än en hel vinter. Eftersom jag lever med kronisk värk, är det ett helsike just i november när det är en kombination av kyla och fukt i luften. Jag å min sida tycker ganska mycket om när snön ligger och det blir ljusare ute, men det skulle vara skönt att slippa skrapa rutorna på bilen. :-)

http://welshcob.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

12 november 2010 07:55

Var är Du var är Du var är Du???

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

12 november 2010 08:48

Här, här, här! Det känns varmt att vara saknad. I´m still alive and kicking, men det är mycke nu. Ska försöka skriva lite mer i helgen. Kraaaam!

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards