Rackemarie

Direktlänk till inlägg 11 april 2013

MYSKVÄLL

Av rackemarie - 11 april 2013 21:17



Lång dag på jobbet och en trött Johanna som fick stallfritt. Trött var jag men orkade både mocka och göra hökassar åt båda. Dessutom fylla vatten i badkaret. Det har varit stor åtgång på vatten nu när det varit varmare på dagarna, men så här mycket borde det inte gått åt. Fyllde ett helt badkar i söndags och det brukar räcka med en gång i veckan om det inte är högsommarvärme. Karet kanske står och tjuvläcker? Jag tryckte till proppen lite extra, men kollar i morgon för säkerhets skull.


Sedan blev det mys- och borststund med Nozze. Han fick stå kvar i boxen och tugga hö och lät sig inte störas. Bara ibland att han vände på huvudet för att snusa lite på mig eller visa på något ställe där jag skulle klia lite extra. Ensam människa i stallet var jag vid det här laget. Bara jag, hästarna och hunden. Kvalitetstid  !

  Myskillen  


Fick besked att min sadel skickas från Skåne på måndag  .


Hämtade ut Johannas omstoppade Albion idag. Kändes jättefin  .

 
 
JennyM

JennyM

12 april 2013 01:29

Åh vad glad jag blir att du haft nytta av mitt tips, som sagt är man duktig så tror jag man förstår att man kan testa på sitt sätt och använda det som är bra och ta bort det som är dåligt. Jag tycker det bara är roligt att man kan dela erfarenheter :)

Ja han är lite deppig nu stackarn, matte med. Men det blir nog bra tillslut. Hade velat spara han lite till då jag hade önskat att han fick lite mer hingstkropp.. Sedan var det ju egentligen lite i senaste laget nu att kastrera. Men jag hade tur, för här blev det ju ganska kallt igen så..

Ja alltså, jag var så himla besviken på treårstestet förra året! Han skulle ha minst två poäng till egentligen. (Domaren hade suddat ut och skrivit ny siffra, och förklarat varför extremt dåligt) Men jag tänkte bara rida kvalet på honom istället. Blir lite lugnare med, det är ju ganska tufft för dom att träna inför kvalitén. Speciellt om dom ska tävla lite som Dino ska med. Det känns egentligen viktigare för mig att få ut honom och träna på tävlingsbanorna. Så kan vi ta hoppning och annat i den takt som han trivs i. Kanske känns han färdig ändå, men då kan vi starta lite vanliga hoppklasser istället :) Jag tror dock han hade fått bättre på kvalitén, han rör sig mycket bättre under ryttare. Det har han gjort från första början :)

Vad roligt med alla länkar du har föresten, hittade massvis med bra bloggar ju!

Tack för dina stöttande kommentarer! :) Kram!

http://jmdressyr.se

 
mia

mia

12 april 2013 09:56

Härligt med sadlarna. Det ÄR ett elände att finna rätt. Läste noga ditt träningspass och ska verkligen ta till mig det där med höfterna mot öronen! Verkar som att ni utvecklas i mängd. Du fick din prins ! Ha en härlig helg!

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards