Rackemarie

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

DUKTIG IGEN

Av rackemarie - 11 februari 2013 21:06


DiNozzo var pigg, glad och framåt idag. Jag körde ett kort men intensivt pass idag med mycket tempoväxlingar i traven. Längde på långsidorna, kortade upp på kortsidorna. Varvat med korta skrittsekvenser på små volter och lite framdelsvändningar. Johanna filmade men det får ni inte se. Hästen sprang riktigt fint men ryttaren var inte till sin fördel idag. Var bättre igår som det kändes. Idag kom jag inte riktigt ner i sadeln, blev knipig i knäna och kutig i ryggen. Men som sagt: Nozzze kändes fin och det är huvudsaken. Som avslutning och belöning blev det lite galopp med Johanna. I morgon är det planerat att han ska gå ut en sväng och på onsdag blir det sadelprovning (och jag vill verkligen inte rida när någon tittar på, usch!).


FIN HÄST (Ryttaren förtjänade inte att få vava med på bild idag  )

 

 
 
Linnea Jönsson

Linnea Jönsson

11 februari 2013 21:45

Jätte fin blogg!

http://lovechivas.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

11 februari 2013 22:00

Oh känner igen känslan av att inte vilja rida när andra ser... Även om det är sadelutprovare som kanske inte borde bry sig allt för mkt om vad jag sysslar med. Jag spänner mig alltid extra både för sadelutprovare, tränare och andra som bara råkar vara i ridhuset samtidigt som mig :/

http://jenny-mino.blogspot.se

 
JennyM

JennyM

12 februari 2013 00:25

Så fin han är! Ser ut att ha så snälla ögon :)

Ja, detdär med bytena är ju egentligen lite överkurs. Men allting kändes så bra så jag blev tvungen att testa. Det är bra att få till sådanna saker dock på unga hästar för då kan man verkligen skynda långsamt, nu har vi testat och det funkade. Sedan får vi se när det känns bra nästa gång, då när vi väl ska öva in dom riktigt behöver vi inte få panik över att det snart är dags :) Mest är det väl piloten som får panik kanske ;)

Ja, det är kul att få veta vad andra tycker för nästan alla skriver olika :) Sedan blir det ju mer eller mindre samma i slutändan, men i en annan ordning :)
Men din Nozze verkar väldigt trevlig och du verkar ha fått till en bra kombination på häst! :)

http://jmdressyr.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards