Rackemarie

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

ÄNTLIGEN LITE RIDNING

Av rackemarie - 30 april 2013 20:54

  

 Det syns inte, men han har på sig Amerigogjorden som jag fick med från Bea i helgen.Blev superbra  


  Efter tre dagars uppehåll var det dags igen. Det var en ganska blåsig eftermiddag och jag tänkte att han kanske kunde vara lite på tårna efter vilodagarna, men jag behövde inte oroa mig alls. Efter att ha snorklat ett par gånger åt vattenspridaren och den gröna slangen som låg på kortsidan var det lugnt. Det blev ett lösgörande, lite lättare pass och det märktes inte att han stått tre dagar. I högergaloppen tog han för sig så att det sög till i magen på mig. Fortfarande kom han ihåg sin läxa: No Diving!


Eventuellt blir det Å-träning i morgon och skogstur på torsdag . Ha en skön valborgsmässoafton alla. Jag är mätt o go efter entrecote och potatisgratäng  .

 
 
Ingen bild

Bes

30 april 2013 22:17

Ha ha du trodde ju mig knappt när jag sa vad jag haft för längd på honom! Skitfint vilken lyx häst! Kram

 
rackemarie

rackemarie

30 april 2013 23:15

Nu ska han bara ha ett riktigt bra träns också när matte sparat ihop lite nya pengar. Han är en riktig lyxlirare, den röde, men han är värd precis ALLT. Så glad han gör mig!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
JennyM

JennyM

1 maj 2013 12:18

Jag har också hört att barnsjukvården är väldigt mycket bättre. Tur är väl det, för det är ju trots allt det käraste man har! :)
Jag är egentligen inte speciellt sur över remissen i sig, jag bara tycker det är ett sjukt system! Men men.. Dags att göra något åt det helt enkelt..
Såg att ni frågade om Ramsbrock och jag har varit där och jobbat så vet en del om det stället som jag förmodligen inte borde veta.. Men det är tur att Nozze åkte därifrån ganska så tidigt tycker jag iallafall. Han verkade ju vara något av ett fynd så säkert inget som drabbat honom :)

http://jmdressyr.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards