Rackemarie

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

CHARLIES-REA

Av rackemarie - 25 januari 2013 15:43


Funktionströja (Pikeur) Nedsatt från 800 kr till 200kr. Till sommarens träningar.

Schabrak från Glenn Gordon för 279 kr. Ordinarie pris 349 kr.

Boots 149 kr/par. Ej rea.

Shires stalltäcke 300 kr. Ordinarie pris 649 kr.

             


Så handlar jag mina" märkesprylar". Billigare än HÖÖKS och GEKÅS???? Prisvärt i varje fall tycker jag. Jag lyckades också handla precis det jag hade tänkt, förutom schabraket, men det fick bli lite grädde på moset. Hade gärna velat ha ett mellentjöckt utetäcke också, men hittade inget jag ville ha.


Lånade med tre nya sadlar hem också: Leopold Santa Cruz, Cliff Barnsby, Wellington. Provsatt några Forrester-modeller också. Sköna, men lite i dyraste laget.


Nöjd med rean. Tycker den var bättre än vanligt och jätteskönt att inte behöva frysa i tälten. Träffade bara EN bekant: Hej Jenny  !


Nu blir det skjuts av dotter till tåget och sedan vidare mot stallet. Ska se om Nozze vill modella i nya täcket  .

 
 
Ingen bild

Ulla

25 januari 2013 16:15

Ser att det gick bra på rean;-) Snygga saker!

 
Ingen bild

jenny

25 januari 2013 16:34

Hoppas du hittar någon sadel du trivs i :) kul att träffas!

 
Stina

Stina

25 januari 2013 16:44

Så fina saker !
Älskar märkessaker ska jag erkänna, jag gillar känslan det ger mig att känna att hästen och jag är lite extra fina sådär *rodnar lätt*
Köper det mesta på rea precis som du om det inte är nåt jag blir sådär störtförälskad i så jag bara MÅSTE ha det, då kan jag köpa till ordinariepris.
Men jag köper oxå massor av ickemärkes från billiga kedjor ska jag säga så ingeb retar sig på det ;)
Sista fyndet för mig var en Schockemöhle fleecejacka för under halva priset ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

25 januari 2013 22:01

Att dom alltid ska ha rea när jag jobbar helg! Men jag försöker att få kära mor min att vi ska åka ner när jag har timmar i morgon, vill ha en massa snygga schabrak till våren, och nya ridbyxor hade inte suttit fel! Annars såg jag att Hööks hade fått in riktigt snygga grejer nu i deras katalog :)

http://www.stallalghagen.blogg.se

 
Pernilla

Pernilla

27 januari 2013 19:56

Vi var också på Charlies i fredags och fyndade. Eftersom vi var på väg till Halland på provridning så passade vi på att stanna på Charlies - det gör vi alltid när vi passerar Jönköping. Vi fyndade en jättefin tävlingstopp, supersnygg brun Kingsland jacka och ett par matchande bruna gummistövlar - allt till dotra :) Själv köpte jag en flugspray (till sommaren) ... inte så mycket precis hihi

http://pernillaodlund.se

 
rackemarie

rackemarie

27 januari 2013 20:10

Älskar rea då man kan få fina saker utan att vända ut och in på plånboken:))) Hoppas de har lite fybd kvar på fredag när jag ska lämna tillbaks sadlarna.
Jenny: Kul att se dig. Hoppas påsarna blev bra ;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards