Rackemarie

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

HALV :(

Av rackemarie - 4 januari 2013 21:25

  Verkligen jättetråkigt och jättefult. Det är inte så att halva manen lagt sig på fel sida utan den är BORTA!!! Har haft på ett fleecat täcke ganska länge nu och tydligen blir det extra mycket friktion som sliter hårt på manen. Det här gick blixtsnabbt. Skit också på den fina manen  

 

Funderar på vad jag ska göra med resten. Låta vara? Klippa kort? Raka hela skiten? Vad tycker ni?


Idag blev det ett lite lättare pass. Tyckte han var rätt trött och matt.Dök ner och bakom och ville inte riktigt upp i formen. Jobbade lite med övergångar och gjorde några fina från trav till skritt. Sen blev han lite motig och kunde inte svänga vänster. Gick bra i en lite bekvämare form, men minsann inte att vara ihop i trav, komma ner i skritt  OCH svänga direkt på det utan drog bara ut i väggen. Jag fick bli lite lagom sur och lägga spöet på ytterbogen. Surade lite tillbaka gjorde han men fann sig motvilligt. Så med det nöjde vi oss idag. Tror det blir vila i morgon och kanske, kanske träning på söndag.

 
 
Dressyrteamet

Dressyrteamet

4 januari 2013 22:01

Ojdå :/ jag fick stubba av manen på min ena kille då han kliade av sig hälften. Inte roligt. Tack och lov börjar den bli bra nu igen.

http://dressyrteamet.se

 
JennyM

JennyM

4 januari 2013 23:03

Sv: Anledningen att han är kvar som hingst är att tanken finns att visa han och jag tycker inte det är besvärligt alls faktiskt. Jag tycker om att tänka på vad jag gär med honom, jag önskar att jag hade samma tänk med alla hästar och inte bara för att han är just hingst. Sen kommer jag aldrig ha kvar han om jag skulle känna att han blir obehaglig men än så länge bara älskar jag powern i honom och det funkar trots allt bra både för mig och dom som hanterat honom. Men sen vet man inte hur det blir när han kommer hem, det är det jag menade bara :)

http://jmdressyr.blogg.se

 
JennyM

JennyM

4 januari 2013 23:34

Nej men du får gärna fråga, behöver absolut inte vara kritik! Jag förstår att många tycker som du gör så jag tog det inte som kritik heller.
Han har absolut försökt sätta mig på plats också, men han har, sedan han va föl, varit ganska hårt hållen så vi har löst det och han vet vad som.gäller Den dagen jag känner atthan inte lyssnar på mig längre så kommer han kastreras samma dag ;) Nej men det fungerar som sagt bra för mig och jag gillar att han tycker om att visa upp sig. Emellan det så är han supercool med så vi tar det som det kommer.
Som sagt, absolut inget fel att fråga! :)
Tråkigt med din fina hästs man.. Så tråkigt sådant, min gamla häst fick sin svans avklippt av förmodligen några som var avundsjuka på hans gamla ägare.. Den har fortfarande inte vuxit ut riktigt pga att den växer så ojämt så för att det ska se lite bättre ut var man gärna där och jämna till den.
Tur att manen inte behöver vara riktigt lika lång iaf! Hoppas den växer ut snabbt!

http://jmdressyr.blogg.se

 
Ingen bild

Kicki

5 januari 2013 12:54

Ojoj, o jag som verkligen försökte att bara hålla i förbygeln :-(

 
Lotta

Lotta

5 januari 2013 14:19

Tråkigt med manen! Jag hade väntat på att den växte ut igen och skött resten av manen som vanligt. Som tur är växer den ju ut igen även om det tar en stund.

http://alotofhorses.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

5 januari 2013 15:50

Kicki: Inte var det ditt fel! Den hade börjat släppa redan innan! Det var väl tur att du tog ett tag i förbygeln i stället för i manen: Då hade du nog åkt: den satt ju inte fast ;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

5 januari 2013 20:49

Men, vad trist =(
Billan fick sin man uppäten av Vincent för några år sedan, usch vad jag grämde mig under den evinnerliga tid det tog för den att växa ut igen =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

5 januari 2013 23:07

Ja,trist och fult, men det är ändå bara en värdslig sak ;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards