Rackemarie

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Undran????

Av rackemarie - 1 februari 2011 14:47

Man undrar ju vilka alla är? De där stadiga tjugotalet unika besökarna per dag?  Det vore trevligt om ni skriver en liten hälsning i kommentarsfältet någon gång. Inget långt eller så, men bara "hej" kan räcka.....


Igår hade vi "finbesök" i Mullsjö. Då var Racces förra ägare Maria här och hälsade på. Givetvis blev det en tur till stallet efter fika och mycket prat. Sedan blev det ännu mera prat i Racces box och han njöt i fulla drag av att ha tre personer inne hos sig samtidigt som han fick rå om. Jag tror han räckte lite lång tunga åt Dancer också...


En nyhet fick vi oss serverad: Att det finns en avkomma efter Racce. Han betäckte som tvååring och avkomman blev ett sto (finns inga papper eftersom han inte var godkänd hingst då). Stoet ska nu vara 18 år. Sååå roligt.


Dagens bild: Racke häradsbetäckaren.

 

 
 
ylle

ylle

1 februari 2011 16:09

Visst kan man undra över sina besökare ibland. Men vill de inte skriva kommentarer så vill de inte! Kanske de inte förstår att det kan kännas litet som att "tala med väggen" om man inte får respons, de må vara bara ett "hej" eller nåt....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnéa

1 februari 2011 19:18

Hej!
Hittade till din blogg via Jonshagens och hittade till Jonshagens blogg via Linda o Choccos blogg. Jag har själv ett arabsto och på den vägen hittade jag till Linda o Choccos blogg. :)

 
Ingen bild

lindaw

1 februari 2011 20:27

Hej!
Jag hittade oxå din blogg via Linda & Jonshagen.
Tyckte det var kul eftersom vi bor ganska "nära" varandra! Tittar in då och då.
Jag har två araber och en welsh mountain. Mvh Lindaw

 
rackemarie

rackemarie

1 februari 2011 20:31

Trevligt med kommentarer direkt. Visst håller jag med dig Ylle om att man inte måste skriva en massa, men ett hej då och då är alltid trevligt.

Linnéa: Du är jättevälkommen hit! Hur gammalt är ditt sto och vad gör du med henne?

lindaw: Var håller du hus då? Välkommen du också!

Ja, det där med bloggar är som ringar på vattnet. Jag började också hos Linda & Chocco och sedan hittade jag mia därifrån...

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

2 februari 2011 04:39

Vad kul att han har en avkomma! Men ni måste ju åtminstone få se bilder på henne!? Spännande ju!

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

 
Maria G

Maria G

2 februari 2011 06:35

Nej vad kul med en avkomma, spännande!
Visst undrar man vilka som är inne på ens blogg, jag har hör och häpna allt från 75 till 120 (!) besökare om dagen, jag kan inte fatta det riktigt.
Och jag kanske har 10 stycken som jag vet om som är inne hos mig och kollar, men visst vore det roligt som du säger om de åtminstone kunde säga nåt :-)
Maria G

http://www.dressyrtantensblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

mia

2 februari 2011 09:35

Hoppas någon med Racces avkomma, läser..
Fann dig via Linda, är jag säker på.
Man finner varandra genom kommentarerna , skulle jag gissa .
Är så kul att följa vardagen, i stort och smått och samtidigt följer man de som inte bloggar ( Lindaw, Linnea, bla) via kommentarerna.
Man blir engagerad och så " känner man för" , de som man följer.
mia

 
Ingen bild

Maria

2 februari 2011 10:05

Hon som har fött upp Racce hade hans avkomma i allafall när han var 5 år men var hon fins nu vet jag inte men som jag sa Marie så bodde hon då utanför Frändefors men har inte haft någon kontakt med henne sen dess. Har kollat lite på SAF hemsida och Hrabina skall fortfarande leva och hon har några fler avkommor Racce är älst och en utav hans systrar har ett föl med. Kram

 
Ingen bild

Ulla

2 februari 2011 19:38

Får väl erkänna att jag inte kommenterar varje inlägg... men jag läser ganska många bloggar och ibland så räcker tiden inte till (känns lite meningslöst att bara skriva "hej" så att säga) och ibland så har man inte så mycket att tillägga:-)). Men hur som helst så är det ett stort nöje att få följa dig och hästarna:-))!

 
rackemarie

rackemarie

3 februari 2011 14:16

Jag vet ju att du läser Ulla och jag menar inte heller att man ska hålla på att kommentera alltid (det gör inte jag heller), men då och då tycker jag det är trevligt att "prata" lite med de som läser.

Stort tack till er som skrev en liten hälsning här! Och kom gärna tillbaka igen:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Marianne J

Marianne J

3 februari 2011 20:17

Hej hej från mig! :-)
Vad roligt att Racke har en dotter! Visst är det roligt att känna till släkt och barn till sina djur? SKK har jättebra "stamtavlekartor" som man kan fylla i för sina hundar, de skulle säkert gå att även använda till hästar om det inte finns specifika sådana redan. Men de flesta renrasiga har väl släktträden på internet idag?

Han är en bra snygging, den där Racke. :-)

http://welshcob.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards