Rackemarie

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

HOPP & SKUTT!

Av rackemarie - 22 februari 2013 11:11


Tyvärr blev det ingen löhoppning igår, men ändå en stunds lösgalopperande för DiNozzo. Tror han tyckte det var skönt att få sträcka ut lite på bra underlag även om han allra helst ville titta sig själv i spegeln.


   Men vadå? Jag är ju snygg?


   Nöjd, varm häst och frusen matte.


Johanna och Mollis hoppade uppsuttet ihop med Rebecca och Humle under ledning av Kicki. Mollis skötte sig exemplariskt och rusade inte en enda gång, varken före eller efter hinder. De kunde till och med hoppa en riktig bana med en 7-8 språng med tekniksvängar utan problem. I dressyrsadel.... Jättebra att Kicki satt upp på honom några gånger och lärde honom hur en RIKTIG hoppehäst ska uppföra sig  .


   Kameran var ej med ner till ridhuset så det fick bli en bild på Mollis och Kicki från ett tidigare tillfälle, men jag kan intyga att det såg minst lika snyggt och kontrollerat ut med Johanna i sadeln (Jag tittar inte gärna på när mina barn hoppar, men jag var nere och kollade EN runda i slutet!. MODIGT av mig!)


 
 
Stina

Stina

22 februari 2013 12:44

Är man så snygg som din totto FÅR man beundra sig själv =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

22 februari 2013 12:54

Ska hälsa honom det. Kanske han vill ha spegel i boxen också så att han kan göra sig snygg för stona i stallet;)))

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

22 februari 2013 14:28

Klart man ska beundra snyggingen i spegeln:-)Vita blir rädd för sej själv,är även rädd för vissa vita hästar..Modig du är som törs se på när dottern hoppar! Hade jag haft barn skulle jag nog försökt leda in dem på frimärkssamlande eller nåt liknande;-)

 
rackemarie

rackemarie

22 februari 2013 17:00

Stackars lilla Vita. Ni får ha spegelterapi;) Men det är just modig jag inte är! Tycker det är asläskigt när de hoppar, men jag tvingades gå ner för att be dem var stå stilla medans stallägaren bytte en säkring. "Tvingades" då att först titta på när Johanna hoppade bana. Men hopptävlat (ngn liten pay & jump oräknad) har ingen av dem fått göra. Inte så länge jag betalar ;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
mia

mia

22 februari 2013 18:21

Japp, mitt mod var inte heller större, när dottern hoppade. Var tvungen att gå därifrån, emellanåt. Kul att det fungerar så bra med Möller. Kan tänka mig att han blir ivrig, mot hinder.

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

22 februari 2013 22:32

Han var ganska hemsk, mia. Du vet, huvudet i taket och SPRING!!! Men tre eller fyra tilfällen med en duktig hoppryttare på ryggen och han blev en helt annan häst. Det är en klipsk häst så han lär sig blixtsnabbt vad ryttaren vill och efter ett par tillsägelser och påminnelser säger han bara "ja, ja" :)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards