Rackemarie

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

HOPPNING OCH HAGBUS

Av rackemarie - 14 februari 2013 15:27


Idag på förmiddagen har Mollis hoppat med Kicki på ryggen. Riktigt styrketräningspass med  galoppstuds (4 st) plus en oxer. Andra studset var ett kryss som höjdes. Som vanligt kändes passet proffsigt och väl genom tänkt. Den lille var som vanligt taggad och pigg. Fick ibland påminnas om att inte rusa iväg efter serien men i det stora hela skötte han sig exemplariskt.

 


DiNozzo fick hel vila idag och kommer antagligen att vila i morgon också. Nu har han haft fullt upp en hel vecka och  det känns som attt vi höjt ribban lite för honom. Dags för återhämtning alltså. Men lite full av bus var han allt idag i hagen. Tror han var lite sur på att Mollis hade fått göra något och inte han. Lite lekfulla hälsningbett blev det mellan dem när Mollis kom ut igen och sen började Nozze bita och dra i framänden på sitt eget täcke: Jättekul! Andra täcket som det börjar bli trasor av nu! Tyvärr blev det ingen bild men han busade med Johanna sen när hon gick ut för att fota lite...Kanske han vill ha lite leksaker i hagen? I stället för egna täcken och andras mössor!

      


Då var allt stallpyssel klart för idag, men vi åker upp en gång till för att kolla till dem och se till att Nozze får torra boots till natten.

.  

 
 
Stina

Stina

14 februari 2013 16:34

Torra boots till natten ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

14 februari 2013 19:48

Ja, han får ha boots bak 24-7 för han broddtrampar sig annars. Han är en känslig kille som inte vill stå i blöta tofflor över natten;))) jag åker alltså upp och tar av snöiga hagboots, torkar och smörjer karleder och sätter på nytvättade, torra boots:))

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

14 februari 2013 20:31

Hihi,han vill nog ha en boll att leka med! Brukar ju gillas av buspojkar:-)

 
Stina

Stina

14 februari 2013 20:33

Ahhh, då är jag med =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

14 februari 2013 21:04

Ja, tror det får bli en boll. Risken är att Mollis blir rädd bara om den store börjar sparka på och vifta med en boll :)))

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bea

15 februari 2013 00:30

Han har haft en stor fender från biltema med ett rep i ändan att bita i! Han har alltid gått 4 broddad på vintern dygnet runt men inte behövt ha bots merän vid ridning. Biter han sönder täckena fram så finns de haklapp att sätta på grimman, fast jag smorde på nobite. Kram

 
JennyM

JennyM

15 februari 2013 03:27

Nemen vad söt han är :)

Ja men precis, problemhästar förtjänar alltid en chans och som sagt sitter det nästan alltid hos ryttaren och då hör ju dom såklart till ett tillfälligt undantag. Men att ha i bakhuvudet att man ska eftersträva att många ska kunna sitta på hästen tycker jag är bra. Det ska inte vara så att det kommer en ryttare som använder nya typer av hjälper och hästen förstår ingenting och kanske helst kastar av ryttaren eller så..
Jag syftade mestadels på ganska unga tjejer och killar som mer än gärna talar om hur svåra deras häst är och hur alla som sitter på den åker av utom en själv.. Det är inte häftigt! Men en del verkar tro det..

http://jmdressyr.se

 
mia

mia

15 februari 2013 08:44

Läst igenom inläggen jag missat! ( du är så flitig rackemarie) Spännande med sadel. Kul att läsa dina reflektioner. Men mest, läser jag om en engagerad mor och dotter, gällande sina hästar. Flitiga upplägg, väl genomtänkta material och allting annat. Härligt!

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

15 februari 2013 13:43

Bea: No bite smörjer jag med, men om jag glömmer någon dag är han där:) Grimma vill jag inte ha på varken i boxen eller hagen. Fender kan han få:)Han trampade sig fult bak direkt när broddarna kom på, precis i kronranden, men nu ser det snyggt ut (la ju galoppbandage då) därför får han ha bootsen bak "just in case". och boots runt om vid ridning.
Exakt, Jenny!
Kul att du läser, mia:) Japp, vi har stor behållning av varandra. Ärligt, skulle jag ha svårt att klara hästandet utan henne och jag tror hon känner likadant:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards