Rackemarie

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

PROGRAMRIDNING

Av rackemarie - 9 februari 2013 21:28


Lånade ut fina fuxen till Johanna för hon ville testa om hon orkade rida igenom en LB:1 på honom: lite lätt uppvärmning och sedan körde de! Ha, ha...vägarna blev lite si sådär. Galoppvolterna lite stora men jädrar vad han taggade till, specielllt i sista  galoppen. Domaren (jag!) tjoade uppmuntrande och det gillade han. DUKTIGA  ! Sedan bjöd domaren på socker. Det ska vara roligt med program!


 

Tror han gillar "lillmatte"   .


I morgon TRÄNAR vi!

 
 
Jessie

Jessie

9 februari 2013 21:49

De har pay and ride i Tidaholm nästa helg om ni är sugna:)

http://teamjessie.wordpress.com

 
JennyM

JennyM

9 februari 2013 21:54

Absolut, det har funnits filmer med flera gånger men dom tas alltid bort.. Ganska förståeligt, likadant många bilder tas bort. Jag tycker om Isabell det är inte det, kommer förmodligen alltid göra också men hon är ute på hal is när det kommer till rollkuren tyvärr. Nu är det ju oerhört vanligt att världsryttarna rider sina hästar djupa, men hon har flera bilder och filmer på när det ser ut som hästarna ska knäcka hela halsen och framförallt protesterar dom ganska högljudt och då känns det inte helt okej :/

http://jmdressyr.blogg.se

 
rackemarie

rackemarie

9 februari 2013 21:54

Usch för att köra i det här vinterföret: Och jag tror att det behöver slipas lite på vägarna. Ska nog åka med den lille sen, men lite äckligt att köra nu tycker jag. Pay and ride vore annars helt perfekt att börja med. Vet du om det blir fler?

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
JennyM

JennyM

9 februari 2013 22:12

Det håller jag absolut med om, jag bara tyckte det var intressant iochmed filmen och helt plötsligt var Isabell världens bästa. Det jag menar är att det finns en baksida hos alla elitryttare, vi är bara lite väl naiva, speciellt här i Sverige... Men det kanske är bara för jag varit med och sett alla typer av hemskheter själv.
Som sagt har jag alltid tyckt om Isabell och hennes ridning men vissa bilder och filmer har jag inte tyckt om.. Det klippet med Patrik är heller inget kul klipp, men Scandic protesterade iallafall inte så som jag däremot sett Isabells häst har gjort. Men som sagt, det är ju vanligt och jag har själv skrivit ett inlägg om rollkur och att det faktiskt inte finns någon forskning alls som visar att det är dåligt för hästen. Men protesterar dom så har dom däremot bevisat att hästar tagit så illa vid sig ibland att dom inte ens velat vistas på platser där ryttaren ridit hästen på detta sätt.. jag ser rollkur som en form av stretching, men man vet ju själv att det hade gjort lite vill ont om någon hade satt sig och tryckt ihop en..
Anledningen att jag tar upp det med är att visa dethär med gramanen lite, alltså att alla storryttare håller på med sådannahär saker och rollkuren är en av de mildaste sakerna.. Trots detta reagerar folk som dom gör.. Det är ganska intressant faktiskt ;)

http://jmdressyr.se

 
JennyM

JennyM

10 februari 2013 02:18

Hittade till din dotters blogg nu ju, vad kul! :) Hon ser duktig ut, såg väldigt trevligt ut på filmerna hon lagt upp!

Jag såg att du kommenterat mer angående det med att släppa hästen och ta kort, och jag tycker inte heller om när folk inte håller i sina hästar. Jag tänker såklart på vad som kan hända med hästen om den kommer lös, men tänk om den skulle springa ut framför en bil och det händer något med människorna i bilen?! Nej men usch vad hemskt! Va ju bara någon dag sedan någon ramlade av sin häst ute (det kan man ju visserligen inte hjälpa på samma sätt) och hästen kommit lös och en bil krockat med den. Hästen dog och föraren har livshotande skador...

http://jmdressyr.se

 
Johanna

Johanna

10 februari 2013 21:00

Hihi tror både Nozzo och jag hade väldigt roligt ;P

http://www.johannaultege.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards