Rackemarie

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av rackemarie - 9 februari 2013 21:28


Lånade ut fina fuxen till Johanna för hon ville testa om hon orkade rida igenom en LB:1 på honom: lite lätt uppvärmning och sedan körde de! Ha, ha...vägarna blev lite si sådär. Galoppvolterna lite stora men jädrar vad han taggade till, specielllt i sista  galoppen. Domaren (jag!) tjoade uppmuntrande och det gillade han. DUKTIGA  ! Sedan bjöd domaren på socker. Det ska vara roligt med program!


 

Tror han gillar "lillmatte"   .


I morgon TRÄNAR vi!

Av rackemarie - 9 februari 2013 10:01


Helgen firades in med...ridning (naturligtvis!) på fredagskvällen. Blev lite sent då jag och Johanna först var inne i Jkpg och pratade sadlar länge och väl med Nettan på Charlies.


Ridningen är ganska frustrerande för mig just nu. Jag vill lite för mycket, men är inte tillräckligt "bra" för att hjälpa min häst på bästa sätt. Men vi tragglar på efter bästa förmåga och det jag inte kommer igenom med får andra hjälpa till med. Igår innebar detta att jag red fram Nozzze med koncentration just på att komma fram ordentligt för skänkeln. Det går så bra så, men att ur detta få till lite ridning, att svänga, lägga lite volter, byta varv skiter sig totalt. Då smiter den långa slingerhalsen iväg, huvudet dyker ner i bringan och styrningen är helt noll. Trots att jag VET att det som fungerar bäst är att INTE ta så mycket ledande tag så gör jag det likt förbannat. Blir så ARG på mig själv som inte kan få till det lite bättre. Kan jag bra hålla ihop händerna och styra med benen håller han ihop mycket bättre.


Slängde alltså upp Johanna på honom när hon var klar med Mollis. Jaha, det var så han kan gå! Jädrans vad flott han blev, aktiva bakben i traven och rund fin galopp. Hon tyckte faktiskt att han kändes fin. Hon tyckta också att jag överdriver att det går så dåligt när jag rider och att det inte ser hälften så illa ut som jag beskriver.


Får se vad vi hittar på idag. På söndag blir det TRÄNING    

My crazy cat: Zimba! Åhhh...vad jag längtar till vårren och sommaren.

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards