Rackemarie

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Bloggandet?

Av rackemarie - 23 november 2011 12:30

Går på sparlåga just nu. Dels händer det inte så mycket kul och sedan är jag lite trött på att sno till mig lite privat datortid på jobbet (lunchrasten) eller alternativet det sega mobila bredbandet hemma eftersom vi saknar fast för tillfället. Och min dator är paj den med.


Hästarna: Racke småknackig i vänster bakben. Ålder? Skada? Överansträngning? Vila minst en vecka, sedan får vi se.

Gold: Hälteattack IGEN igår, efter att varit helt ok flera veckor. Skumt. Orkar inte ens tänka på vad vi ska göra.

Dancer: Frisk och kry och pigg. Men ungen åker ju snart och vem ska då fortsätta med honom?


Själv har jag ont i hela jävla kroppen. Måste nog ta tag i mig själv och uppsöka sjukgymnast. Känns som att jag annars kommer att vara halvt invalidiserad om 10 år. Och det går ju icke. Det är ju då jag ska rida OS !


      Finaste vännerna  


 
 
Ingen bild

PETRA S

24 november 2011 09:11

Hejsan Marie,

Fy vad jobbigt att ni har det tufft med hästarna nu:(
En tanke slog mig med dig Gold...;

Har du tagit blodprov på henne??
Jag skulle kunna misstänka ngn fästingburen sjukdom när man läser om beteendet! Hade själv en häst för många år sedan som hade samma symptom = erlishias!

Kram Petra

 
rackemarie

rackemarie

24 november 2011 10:17

Tack Petra för tipset. Ska göras nu. Har ju testat med kiropraktor, men tydligen inte någon låsning som orsakar hältorna. Hur var det med din häst? Fick den också akuthältor kombinerat med flodsvettning, för att sedan vara helt ok efter en kvart. Kommer också bara vid ridning (ännu så länge). Håll tummarna för att det löser sig!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra S

25 november 2011 08:53

Hej igen marie,

Min häst blev halt på flera olika ben. Hade även svettningar och andra lustiga symptom. Hade även en häst i vårt nuvarande stall som hade mkt konstiga symptom på hälta vilket sedemera även det visade vara erlishias. Detta är ju en sjukdom som kan visa upp sig på flera olika vis. Jag tycker absolut du ska ta ett blodprov såfort du bara kan. I vilket fall som helst kan du utesluta detta. MEN det är väldigt MKT man kan se på ett sådant prov.

Kram Petra

 
Ingen bild

mia

25 november 2011 11:06

God ide´, med blodprov! Tråkigt, rackemarie, men ett snabbt svar, vad det kan vara, är bara av godo!
Klart ni ska rida OS!! Och vi ska få följe hela er väg dit! Men du måste grejja din dator, eftersom det blir sanslöst många inlägg, som skall skrivas. Racke..kan det vara lite kyla? Precis som för oss? Man blir lite krickig?
Och Dancer....klart det är lite bekymmersamt. Måste ju finnas någon, som inget hellre vill, än rida en så fin häst?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards