Rackemarie

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Träning och tävling

Av rackemarie - 14 november 2011 16:10

I lördags var det dags för träning för mig och Gold för vår bästa Å. Magiska spiralen praktiserades både i skritt, trav och aningens galopp. Spiralen består i att gradvis minska och sedan öka volten lika gradvis. Mycket ledande inåt och MYCKET ridning på yttersidan. Min blick på det tänkta spåret hela tiden. Faktiskt, till min förvåning, gick det riktigt bra. Av hältan fanns inte ett spår och Å tyckte att hon såg riktigt fräsch och fin ut. Vi hade enligt henne tagit ett kliv framåt och min ridning var bra mycket effektivare. KUUUUL!


Söndagen tillbringades på Klämmestorp i Jönköping där jag och Johanna tittade på riktigt fin dressyr. Extra kul var det att få se Petras söta arab, Kyoto. Vilken liten goding! Kul att träffa östgötarna också någon gång emellanåt.


Sedan hem och rida och praktisera övningen. Gick riktigt hyfsat. Dancer var också duktig med Jejja liksom Racke med Johanna, men Racke blir lite oren på ett bakben vid ridning så nu får han vila lite.


I kväll får vi besök av kiropraktor till Gold och Dancer. Racke står över. Kanske lite IR till honom senare i stället. Det har han mått bra av tidigare.


Foto: Gold från torsdagens löshoppning i väntan på att hindret ska höjas. SÖÖÖT! Tack för bilden Johanna:)

 

 
 
Ewa

Ewa

14 november 2011 19:29

Vilken vacker bild!

http://saraconnemara.wordpress.com

 
mia

mia

15 november 2011 08:24

Härligt rackemarie!
Och nu läser man mer och mer om galopparbete, i dina ridinlägg. kanske något du inte funderat så mycket över själv?
Tävlade araben i dressyr?
Glad man blir, att läsa, att även de små fisarna kan hävda sig!

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
rackemarie

rackemarie

15 november 2011 15:07

Jajemen, dressyr var det. Och en liten sexåring, fint fuxfärgad med vita tecken. Blev dessutom lååångt över 60% i en LB!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra Strömberg

16 november 2011 13:55

Hejsan:)

Marie; TACK snälla för de värmande orden om min "bebis"! Han ÄR verkligen HELT UNDERBAR! Vacker som en dag, ett hjärta av guld och talang som få!:D:D
Mia; Denne lille fis har verkligen visat detta år(hans första tävlingsår) att "storleken INTE har betydelse"!, har tävlat upp tom, LB:3 med vinster och placeringar och många resultat långt över 70 % :):)!
Håller med att det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul att våra araber kan hävda sig:)

Förövrigt har den lille stjärnan 3 st "väldigt nära" *host harkel* släktingar till salu från hans uppfödare.. tror ni jag är sugen?????

Så roligt det var att träffa UNDERBARA FAMILJEN Ultege igen:) De enda som saknades var Rakke & Jejja (som jag hade tagit i örat och skakat om för att få henne fatta att hon inte KAN lägga ned ridningen när hon fått en sådan UNDERBAR häst som DANCER)

Kram från Petra, Furiozo & världens sötaste arabfux

 
Ingen bild

mia

17 november 2011 10:40

Marie! Ursäkta att jag nyttjar din blogg, men om inte Petra läse detta, finns det möjlighet för dig att vidarebefodra?

Petra! HUR stor är din lilla fis? Hur lång är du ? ( vet...lite nojjig med min storlek på min korsningsfux , myyyycket arab) Och sedan, SÅ ROLIGT! Att ni kan hävda er! Blir alltid lika glad, när man läser om andra raser, bland alla de stora.
Och....vem är uppfödaren och...( hjälp!) släktingarna. Funderar ju lite på ännu en pålle. Hur gammal är din lille Stjärna?
kan du inte starta en blogg?

 
Ingen bild

Petra S

17 november 2011 11:28

Hejsan Mia,

Här är min mailadress; Petra@tasty.nu

Maila mig så kan vi prata där:)

Mvh Petra

 
rackemarie

rackemarie

22 november 2011 09:37

Vad kul att ni hittar varandra Petra och Mia. Ni har säkert hur mycket som helst att prata om. Superkul när bloggen får bli lite av ett "stallfik", bara kaffet som saknas!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mia

22 november 2011 10:12

Tack rackemarie!
Petra! Har mailat dig! ( hoppas jag angav rätt adress)

En vacker dag strålar vi säkert samman på ett eget stallfik, någonstans! Kul det hade varit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards