Rackemarie

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av rackemarie - 19 mars 2010 13:11

I brist på egen ridhäst har Racke fått rycka in som reserv för att inte stormatte helt ska tappa modet och livslusten. TRots att jag bara hållt upp med ridningen några veckor kändes det riktigt darrigt i benen när jag gick ner till ridhuset för att gränsla den lille ädlingen. Johanna hade gått ner i förväg för att värma upp honom lite medans jag gjorde stalljobbet.


Nåväl, uppsittning (eller nedsittnig) från pall på den lille gick bra och nu skulle vi minsann rida fint en stund. Johanna kan ju, så varför inte jag? Första frågan jag ställde mig var: Hallå, var har mina skänklar hamnat? Lite skillnad på Rackes lilla kropp och Golds mer massiva mage. Och Racke började ropa högt: Vad gör du? Vad vill du? Varför gasar du och bromsar samtidigt? Och jag satt där stel som en pinne i axlar, armar och med stenhårda händer medans skänklarna försökte driva framåt, vilt flaxande. Racke struttade långsamt sidvärtes med sänktb rygg och huvudet i luften, ropande på Johanna: Rädda mig, rädda mig!! Stackars Racke och stackars mig... men Johanna fick skratta lite och jag inser varje gång jag sätter mig på den lille känslige hur bra ryttare de är, mina barn!


Idag ska jag ta ett djupt andetag innan jag sitter upp, lägga ner händerna och låta honom gå lite som han vill. Ingen av oss ska stressa upp oss utan ta det som det kommer, långsamt, långsamt. Vi kan träna länge än för att om ett eller tio år ha lärt oss att dansa tillsammans.


Bild. Två som kan dansa tillsammans: Racke och Jejja sommaren2009

 

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards