Rackemarie

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Gold och jag och lite annat smått o gott

Av rackemarie - 22 augusti 2010 13:02

  En liten bildkavalkad från Golds och mitt dressyrpass igår. Johanna fotade. Här ska det sittas upp.   Vi skrittar fram. Se så glad jag är!   Lösgörande av höger sida i skritt. Uppdragna knän tyvärr (som vanligt).   Lite trav...Räta på dig människa och titta inte ner...! Men Gold är fin.

  Vänster galopp i något lätt sits och riktigt fin uppförsbacke på Gold.


  Dancer och Jejja. Också i vänster galopp. Likhet kan anas!


  Och en liten bild från Rackes och Jejjas tävling 15/8 i LC:2, 66% och en placering blev det! Visst ser det snyggt ut i denna "längning av steglängden"!

  Ett nöjt ekipage! Racke har här tagit sikte på domaren för en extra charminsats. Han går fram och lägger huvudet på ridhussargen och vill ha en liten klapp. Och det fick han!

 
 
Ingen bild

Maria G

22 augusti 2010 15:13

Jättefin GOLD!! Hon ser verkligen jättetrevlig ut:-) För att inte tala om hennes son..
Racke är annars min favorit, han påminner ju så om de två araber vi haft ivår ägo, och som du säger den där längningen går inte av för hackor!!!
M

rackemarie

24 augusti 2010 08:54

Extra kul att du gillar vår lille Rackebajsare. Visst kommer han alltid att vara något extra. Han är trots allt den första egna, min flickdröm och tjejernas prins...

 
Ingen bild

Ulla

22 augusti 2010 18:22

Åh, dessa uppdragna knän... också mitt dilemma! Jättefina bilder. Gold är så vacker och visst liknar Dancer henne!

rackemarie

24 augusti 2010 08:52

Vi får jobba på våra sitsar Ulla. v
Vilket slit det är och svårt att jobba bort när det en gång blivit så. Gold är en riktig pärla och det är så kul att vi hade möjligheten att få köpa en av hennes avkommor.

 
Marit

Marit

23 augusti 2010 22:59

Fina ekipage!!! Gillar verkligen eran Dancer!

http://dressyrwelh.zoomin.se

rackemarie

24 augusti 2010 08:50

Ja, visst är han supersnygg. Får se om det blir något av honom. Alla förutsättningar finns.

 
Ylle

Ylle

24 augusti 2010 06:36

Så härligt att komma igång igen! Finfin Gold!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

rackemarie

24 augusti 2010 08:49

Ja, det känns bra, men lite ringrostigt! tur att Gold är så snäll.

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

24 augusti 2010 10:53

Stiliga ekipage!!!

http://aramise.bloggagratis.se

rackemarie

24 augusti 2010 11:01

Tack! Jo, vi kämpar på allihopa (på olika nivåer och med olika ambitioner, men jag tror att jag har roligast!).

 
mia

mia

25 augusti 2010 00:09

Ser ju jättebra ut! Rätt, liksom, som att ni kan era grejjer! Och vilken galopp, en måste du ju vara stolt över. Roligt, är väl det enda det handlar om , till slut ? Det måste ju vara det, som allt går ut på?
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

rackemarie

25 augusti 2010 09:13

Jisses mia! Man tackar, men det är ju lite lätt att ljuga med bilder också, speciellt som Johanna kan ta serier med sin nya kamera. Om jag har modet kanske jag lägger ut lite "katastrof-bilder" också för balansens skull. Finns bilder på mig typ "hopkrupen köttbulle" och på Gold i "dykläge" i full galopp...

 
Ingen bild

Ingela R

27 augusti 2010 08:53

Gold är så fin. Precis min typ av häst. Så roligt att ni kunde köpa hennes avkomma. Han har ju nu möjlighet att bli det ni gör honom till eftersom han är så ung.
Jag tycker det är så roligt att läsa hur det gick till när folk "blev med sina hästar". Nu vet jag hur ni fick Dancer men hur är det med de andra två? Skulle vara roligt att veta men bara om du vill berätta!
Ett tipps! När jag lärde mig rida en gång för 40 år sedan (den siffran lät inte rolig) fick vi alltid börja lektionerna utan stigbyglar, för balansens skull och för att hitta ett bättre skänkel läge. Efter ett uppehåll på 10 år i ridandet, för 15 år sedan, gjorde jag på samma sätt. Men red bara utan stigbyglarna i skritt till att börja med. För mig fungerade det bra. Ambitionen var att sänka stiglädret ett hål i månaden.
Jag tycket du är beundransvärd som du kämpar på med allt du har runtomkring dig. Det är så roligt att läs din blogg (är inne minst en gång/vecka) även om jag inte lämnar kommentarer så ofta. Men ibland får jag skrivklåda.

rackemarie

27 augusti 2010 11:22

Tack Ingela för din trevliga kommentar. Bra idé att berätta om "våra" hästar och hur de kom i vår väg. Återkommer om detta. Ja, jag vet ju det; att ridning utan stigbyglar är nyttigt för sitsen. Nu blir det så, åtminstone i skritt och trav. Tack för påminnelsen:): Och fortsätt titta in!

 
Ingen bild

Johanna

27 augusti 2010 18:17

Det blir du och jag mamma som får rida utan stigbyglar, jättebra för mig som behöver komma ner ordentligt i sadeln!

 
Marianne J

Marianne J

29 augusti 2010 10:42

Jag måste också träna både balans och att komma ner i sadeln, så det blir lite rida utan stigbyglar för mig också. Det är lite lättare att hitta sin egen "form" när man sitter på en liten islänning än på de större hästarna, tycker jag. När jag blivit säkrare i sadeln på islänningar är det dags att kliva upp på större häst igen.

Bilderna är fantastiskt fina! Jag gillar verkligen Rackes uppsyn då han flirtar med domarna. Men även era andra två hästar är jättefina!

http://welshcob.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards