Rackemarie

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av rackemarie - 5 maj 2010 13:52

 

Foto: Världens bästa- Hrachmaninov ox  


"Oj, och pust och stånk och stön vad jobbig hon är den där människan, men om jag gör mitt allra bästa brukar hon ju faktiskt ha lite godis i fickan om man varit duktig, eller om hon tror att jag varit duktig. Hmm, om jag drar in huvudet och kröker på nacken tror hon nog att jag jobbar, eller om jag springer lite fortare, det märker hon nog inte. Jobba på voltspåret är ju bara såå onödigt, kanske man kan testa att springa lite på tvären eller skjuta ut bogarna lite hit och dit. Oj, där fick jag spöet lagt på rumpan. Det betyder nog piaff tror jag (hi,hi)..."


Ovanstående är en beskrivning av vårt ridpass igår ur Rackes synvinkel. Jättefrustrerad ryttare på ryggen. Tog ett bra tag innan jag "tänkte" rätt och började rida. Målet var då att han skulle gå i MIN TAKT och på det spår jag bestämde, steg för steg. Tog TID innan han var någorlunda avstämd, men sista 10 minuterna BÖRJADE det likna ridning ändå och den lille kunde tuffa på i en jämn takt i trav på en stor volt. Ibland får man vara nöjd med det lilla. Och godis efter ridpasset? Givetvis!!!  Idag är det Jejjas tur. Hoppas han känns bra, annars kanske hon blir lite arg på mig (*fniss*)

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards