Rackemarie

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av rackemarie - 28 januari 2014 19:10


Det första någorlunda normala ridpasset efter mina "sjuka" veckor. Började med lite disciplin direkt efter att vi skrittat fram. Många, många halter och kontrollerad skritt där jag bestämde varje steg. Krav på att han skulle vara lätt i fronten hela tiden. La till ryggningar i halterna och sedan direkt fram i skritt igen. Tycker ryggningarna hjälper honom (eller mig) att tänka rätt. Ryggar gör han om han kommer in i en bra halt. Sedan är det bara att lätta en halv cm ur sadeln och lägga bak skänklarna något. Vet inte hur han är lärd, men såhär funkar bra. Sedan ska han gå fram direkt när jag kommer ner i sadeln och kommer lite bakom honom. Superviktigt att stämma av hela tiden så att han inte dyker på. La in lite trav med små steg och många övergångar till skritt. Därefter lite galopp i båda varven. Också med många övergångar till skritt. Han blev inte stark och tung en enda gång heller så sedan kunde jag köra på i snabbare, kvickare och större trav utan att han blev tung eller smet iväg med bogarna. Kändes som att han bjöd jämt och fint in i handen bara. Lätt att stämma av och flytta etc. Sedan nöjde vi oss med det. Kändes bra att få avsluta med en positiv känsla.


Min fina prins mumsade lite hösilage under tiden jag gjorde i ordning honom:

 

Han ser rätt biffig ut här, tycker jag, men han är faktiskt lite mager över de bakersta revbenen och är under "uppgödning". SER NI DEN LILLA REVAN I ANSIKTET (med Inotyol på)? Gjort sig lite illa i hagen, kanske busat eller kliat sig,  vem vet?

Av rackemarie - 28 januari 2014 12:38


Detta pågick idag på morgonen. Jag var inte där (tack och lov!) men fick denna bilden via mms:

 

 

Lille Mollis seglade fint över alla hinder, som vanligt. Bästa hoppepållen!

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards