Rackemarie

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

GALOPP...

Av rackemarie - 13 oktober 2013 21:08


Bevis på att vi faktiskt galopperar...Eventuella kommentarer om min sits undanber jag mig. Jag är väl medveten om att det brister i mycket, men jag jobbar på det!


 

 
 
Alexandra

Alexandra

13 oktober 2013 22:38

Nämen, vilket mod du har Marie - Härligt!
Det är bara att fortsätta att jobba, precis som det allt är med ridningen - det kan alltid bli bättre! Han ser ut att ha en väldigt skön "gungstolsgalopp" :)

http://www.stallelghagen.se

 
mia

mia

14 oktober 2013 07:10

Varför är man alltid så hård mot sig själv? Iställer för att tänka" ! Halloooo, det där ÄR faktiskt jag . min pålle i en gungig galopp"! ..( forts fäljer ) så finner man miljoner med fel?! Näe,,,,nu får det bli en månad med alla BRA saker, som edn här galopen till ex!

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jejja

14 oktober 2013 12:05

Fan vad fint morsan! Så mycket mer avslappnad nu, syns att du har tränat ordentligt! Vill se höger också;)

 
rackemarie

rackemarie

14 oktober 2013 19:33

Jejja: Det klippet var lite för långt för att ladda upp ;) Kom hem å glo i stället (och riiid)!
mia: Jag är faktiskt väldans nöjd :) Framför allt med att jag har så roligt och att det går framåt. Ville ha lite film att utgå ifrån för nu ska vi träna mig framöver. Nu när det är sådan bra ordning på hästen :)
Alexandra: Ja, nu känns et riktigt bra. Galoppen är ju det HAN har lättast för :)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Natalja

Natalja

28 oktober 2013 09:16

Men det är ju en STOR häst du har med STORA rörelser. Det är inte lätt att sitta "fint" och korrekt då. Det krävs mycket bålstabilitet och kroppskontroll.
Huvudsaken är ju att du inte stör din fina häst, sen är det bara att jobba vidare på detaljerna.
Du rider ju väldigt mjukt och fint. Å det är inte många som kan smyga iväg i en sån galoppfattning ;) Bra jobbat!

http://latin.bloggagratis.se

 
rackemarie

rackemarie

7 november 2013 09:38

Vad glad jag blev av din kommentar, Natalja :))))

http://rackemarie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards