Rackemarie

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av rackemarie - 21 augusti 2013 11:04


Fick precis en fin bild av Johanna:

  

 


Av rackemarie - 21 augusti 2013 09:21


Jobbstart i förra veckan. Intensivt blir det jämfört med sommarens mer makliga tempo. Tar ett tag innan man kommer in i rutinerna. Jag blir också väldigt, väldigt trött av allt nytt man ska ta in och anpassa sig till. Hjärnan går på högvarv. Jag har inte förmågan att ta in lite lagom alla gånger utan tar in och bearbetar kanske alldeles för mycket på en gång med följd att jag är alldeles slut framåt två, tre på eftermiddagen. Då är det dessutom ett tag kvar. Bäst mår jag när det blir mer rutin i tillvaron och lite kortare dagar. Idag är jag dessutom ledig. Hoppas på att kunna vara ledig onsdagar även i år. Mår bra av den rytmen; jobba två, ledig en, jobba två och sedan helg. Visst svider det i plånboken att inte kunna jobba full tid, men det skulle nog svida ännu mer i själ och kropp att försöka tvinga upp sig på heltid.  Nog om detta.


Det roliga då. Givetvis är det hästarna. Kraftkällan i tillvaron. Hur trött jag än är och hur mycket huvudvärk (för det har jag) jag än har när jag åker dit, är jag alltid piggare när jag åker därifrån. Speciellt om det blivit lite ridning också. Tänkte ju skriva om mitt träningspass men hann inte och nu känns det som historia redan, men summan av kardemumman är att Jejja gjort ett jättefint jobb tillsammmans med DiNozzo över sommaren, vilket gjort att han tagit ett stort kliv framåt. Nu lägger hon in en sista spurt fram tills hon åker, sista helgen i augusti, för att stärka honom ytterligare.


Igår fick jag förmånen att sitta upp efter en Jejja-framridning. Började med att värma upp mig själv (problemet när någon annan ridit fram hästen) en stund i lättridning. Tänkte barta friskt tempo framåt och att jag inte skulle bli för bromsande i handen från början. Red sedan åttvolter med övergångar på medellinjerna för att sedan bara ta igenom halvhalterna och få lite mer samling. Försöker tänka mycket på min  kropp. Låg hand mot sadelpadsluddet. Benen om hästen. Sitta i och bakom. Det gick alldeles lysande enligt mitt tycke. Fick den där härliga känslan av harmoni när hästen svarar lätt på det man vill och signalerar med sin kropp. Vi dansade   ...


Få se om Johanna kan fota lite nytt någon dag snart. Så länge blir det några junibilder på Jejja och Prins DiNozzo:

       


 

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards