Rackemarie

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av rackemarie - 19 maj 2013 16:14


Eftersom vi ändå hade transporten påhängd och i ordning efter att ha varit iväg med Mollis en sväng, tänkte jag att det skulle vara lite kul att testa om DiNozzo fortfarande var lika smidig att lasta som vid provridningen. Då gick han ju in på egen hand. Bara att slänga grimskaftet över halsen så traskade han in.

 

Vi fegade lite granna. Johanna gick in först med en havrebunke. Jag stannade Nozze vid rampen så att han fick nosa lite sedan la jag grimskaftet över manken och smackade på och ja, han gick in, snällt ,lugnt  och utan tvekan. Fick äta upp havren  medan jag la på lämmen och fällde upp luckan. Sedan öppnade jag och han gick ut lika lugnt och fint. Duktiga killen  .


Är hemma och äter och vilar lite men ska tillbaka och rida lite senare...  


  Inte vår transport, men en precis likadan.

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards