Rackemarie

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av rackemarie - 14 maj 2013 21:32


Johanna och jag samsades i ridhuset under hennes träning. Jag försökte hålla mig ur vägen och höll mest till på den nedre halvan av ridhuset. Började med att rida på en liten fyrkant i skritt med kvartsframdelsvändningar i varje hörn. Noga med yttersidan och rakriktningen. Jätteduktig var han. Sedan samma tänk i trav och så fort han ville ta kommandot över tempot en övergång till skritt. Gick också bra. La in lite galopp sedan, också med fokus på att komma mer upp än fram. Inte perfekt men lite bra ändå.


Liten pustpaus och sedan tagen bakdel på volt. Fortfarande lättast i vänstervarvet.


Övergångar skritt-trav och tempoväxlingar i traven. Svarade han bra på tycker jag. Givetvis går det lite fram och tillbaka under ett pass. Ibland dyker han fortfarande, men jag blir snabbare och snabbare på att rätta till det. Kan dessutom alltid gå tillbaka till skritten och rätta nu.


Lite till galopp blev det också på min lilla volt som jag hade till mitt förfogande. Sedan travade vi av, nöjda och belåtna och hann titta lite på Johannas och Mollis träning. De var riktigt fina, tycker jag, och börjar nu hitta tillbaka till den fina form de hade innan Johanna drabbades av sitt envetna halsvirus.

  Oj, det var en suddig bild  !

Av rackemarie - 14 maj 2013 14:41



Idag har Johanna träningstid för Å. Jag hoppas det går bra för dem.


För min egen del hoppas jag på ytterligare ett trevligt dressyrpass. Tror jag ska försöka mig på lite slutor (eller tagen bakdel då då om man ska va så noga) längs spåret och traggla lite med bakdelsvändningarna ytterligare. För övrigt blir det lite övergångar och tempoväxlingar och annat jox förstås  .

  Vi är absolut inte där ännu, långt ifrån! Men själva tränandet mot slutmålet är otroligt stärkande och samlande. Bra övning för mig också att känna var baken på hästen är och hur hans bakben rör sig.


Mina tankar går också ständigt uppåt höjden till Racke och hans "familj". Hoppas, hoppas att han får hålla sig frisk och på benen nu.


Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards