Rackemarie

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av rackemarie - 26 mars 2013 21:35


Ni som följt bloggen ett tag vet att jag blev förälskad i en rödhårig kille i höstas. Förälskelsen har hållt i sig och nu lutar det åt att vara äkta kärlek på gång. Vi börjar hitta varandra nu på flera plan. Jag vet på ett ungefär var han vill bli kliad och han vet att han kan få hålla min hand med läpparna lite ibland när det är extra kelet. Det känns som att vi har kunnat bygga upp ett ömsesidigt förtroende på marken. Viktigt för mig att få känna det.

Bild: Första ridturen

 


Ridmässigt filar vi vidare. Långsamt kommer framstegen, men även om det går långsamt så sker en utveckling hela tiden. Nu har jag kommit igång med galoppen ordentligt också. Känns verkligen skönt att den mentala spärren släppt hos mig.


Dagens jobb blev att träna vidare utifrån söndagens träning. Alltså red jag mycket halvvolter och övergångar. Nozze var lite spänd till att börja med eftersom en annan häst tömkördes på fältet utanför ridhuset, men han hittade inte på så mycket, ett par små skutt blev det, men då fick jag träna lite balans. Jag la upp vårt pass ungefär som träningspasset, men la på mer galopp. Kände mig lite "wild and crazy" och fattade från trav på halvlång tygel och se det gick alldeles finemang det.  Det blev så mycket lättare och mer naturligt än att ha sån där superkoll som jag känt att jag behövt tidigare. Sedan kunde jag samla upp från det ett par steg och till och med våga trycka på en del framåt. Hurra för mig!


Planerar för ytterligare ett dressyrpass i morgon. Tycker det är bra att rida två pass dagarna efter varandra. Torsdagen ska ägnas åt något annat, longering eller tömkörning, förhoppningsvis ute. Uteritter hoppas jag sedan att det kan bli ett par för honom under påskhelgen med dotterpilot.

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards