Rackemarie

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

MOBILANVÄNDANDE PÅ HÄSTRYGGEN

Av rackemarie - 27 februari 2013 09:43

Då jag igår reagerade på en annan bloggares videoblogg från hästryggen blev jag idag positivt överraskad att fler reagerat på det ökade mobilanvändandet när man sitter till häst. Gå in på länken och läs vad bla Pether Markne reagerade på när han besökte Borås Grand Prix:


http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/2/Markne-/


Nu är jag nyfiken på hur ni gör och tycker!



   Filmkamera, kompisprat/sms eller livräddare????

 
 
Ingen bild

Bea

27 februari 2013 10:12

Har alltid mobil när jag rider ut, men med snäcka i örat, så min sambo kan å mig och jag kan nå honom om något händer! Kram

 
rackemarie

rackemarie

27 februari 2013 10:53

Klart att mobilen ska vara med ute. Antar att du har själva mobilen i fickan och bara använder den i nödfall;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Alexandra

Alexandra

27 februari 2013 11:13

Den hänger alltid med om det skulle hända något, har bara en gång tagit kort när jag varit ute och ridit och det var när vi precis hade fått hem Racke och det var en underbar solnedgång som jag ville fota. Men det var så krångligt så det gör jag inte om! Införskaffade mig i somras en såndär bra mobilväska man har på armen så jag kan rida ut på sommaren utan att ta med jacka eller tröja med låsbara fickor. Ett hett tips :)

http://www.stallalghagen.blogg.se

 
rackemarie

rackemarie

27 februari 2013 18:03

Har också funderat på något fastspännbart att stoppa mobilen i.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

27 februari 2013 20:32

Jag har alltid midjeväska med hovkrats,hästgodis,ev dextrosol till mej och mobil med hörsnäcka.När jag skrittar 3-4 h kan det hända att jag passar på att prata i telefon med nån kompis,iofs respektlöst mot hästen,men de verkar tycka det är ok.Blir ju även att man pratar om man har ridsällskap.Skulle inte fippla med mobilen utan snäcka,heller inte ställa hästen lös och ta kort på den ...

 
rackemarie

rackemarie

27 februari 2013 20:59

Ja, om man är ute så länge kan det nog behövas att få prata med någon (jag skulle dööö av tristess). Förstår att du behöver en hel liten kappsäck på era utflykter;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

28 februari 2013 18:42

Har alltid mobilen med mig och tar kort från hästryggen ibland men undviker sms och ringande.

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

1 mars 2013 09:07

Ja, Stina, det skulle jag nog inte göra;) Dels ser jag så dåligt så jag ser knappt var jag ska trycka och jag skulle nog bara vara rädd att tappa mobilen och behöva sitta av...och inte komma upp igen;)

Nej, vad man gör i sin ensamhet på hästryggen kan nog inte förbudas bort, men definitivt att det skulle vara bra med förbud på tävlingar/klubbanläggningar.

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards