Rackemarie

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av rackemarie - 22 februari 2013 21:54



Idag provade jag en stallkamrats  Kentaur Electra på Nozze och red i den en stund. Den kändes helt okej. Jag satt bra i den, men den var lite hårdare i sitsen än Santa Cruzen. Tycker också att den är riktigt tung att hantera, men skön var den och Nozze verkade trivas bra med den.

  Kentaur Electra


Eftersom jag har bokat in Å-träning i morgon blev det endast ett lättare pass (hade egentligen tänkt vara i hagen och rida eller tömköra, men vi var så sena upp så det hade hunnit bli mörkt). Men Herr röd verkade inte ha något emot att gå ner och ränna runt en stund ihop med Mollis.


Av rackemarie - 22 februari 2013 11:11


Tyvärr blev det ingen löhoppning igår, men ändå en stunds lösgalopperande för DiNozzo. Tror han tyckte det var skönt att få sträcka ut lite på bra underlag även om han allra helst ville titta sig själv i spegeln.


   Men vadå? Jag är ju snygg?


   Nöjd, varm häst och frusen matte.


Johanna och Mollis hoppade uppsuttet ihop med Rebecca och Humle under ledning av Kicki. Mollis skötte sig exemplariskt och rusade inte en enda gång, varken före eller efter hinder. De kunde till och med hoppa en riktig bana med en 7-8 språng med tekniksvängar utan problem. I dressyrsadel.... Jättebra att Kicki satt upp på honom några gånger och lärde honom hur en RIKTIG hoppehäst ska uppföra sig  .


   Kameran var ej med ner till ridhuset så det fick bli en bild på Mollis och Kicki från ett tidigare tillfälle, men jag kan intyga att det såg minst lika snyggt och kontrollerat ut med Johanna i sadeln (Jag tittar inte gärna på när mina barn hoppar, men jag var nere och kollade EN runda i slutet!. MODIGT av mig!)


Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards