Rackemarie

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av rackemarie - 2 februari 2013 19:52

Fick med mig både Mannen och hunden till kvällens ridpass. Jag är en fegmupp som inte vågar vara helt ensam om olyckan skulle vara framme, så det kändes skönt då dottern övergivit sin kära mor för andra helgtrevligheter med jämnåriga.


Min fina häst var riktigt glad, pigg och framåt efter sin lilla minivila. Vi skrittade, travade och galoppade lite enkelt och kravlöst på stora åttvolter och gjorde lite sidvärtes på snälla linjer. Jag var extra noga med att ha en mjuk och snäll hand och mest styra runt med blick och ben. Vi var jätteduktiga!


DiNozzos  nya Nova-bett. Skummig blev han i alla fall.

 


Jaguarsadeln. Skön, men jag lyckade få lädren lite korta och de är så tröga att ändra.

 


Min snälla lilla häst


 

Till sist vill jag bara be om ursäkt för de suddiga mobilbilderna. Ha en trevlig lördagskväll alla!

Av rackemarie - 2 februari 2013 15:07


Har varit i stallet under förmiddagen och mockat ett antal boxar, filmat och fotat Johanna och Mollis samt lunchfodrat. Tog lite foton på DiNozzo också när han solade i hagen. Har också satt på nytt bett och förberett ytterligare en provningssadel. Ska upp igen under sen eftermiddag kväll och testa både bett och sadel en liten stund.


Nova-bett:  


Sadel Jaguar:  


Dessutom har jag precis klickat hem ett fynd till nästa vinter:

  UHIP-kjol Arctic, lite tjockare modell än den jag har nu. Lite vågat att beställa XS, men enligt måttabellen ska den räcka.


Snart är vintergarderoben förnyad inför nästkommande år. Kanske skulle behöva ett bra underställ. Tips? Måste andas, vara mjukt och behagligt.

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards