Rackemarie

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av rackemarie - 27 januari 2013 18:13

 

Lite pyssel inför dagens ridpass. Jag brukar alltid göra i ordning hovar, ben, svans och huvud innan täcket åker av. Sedan rykt och på med skrittäcket på rumpan innan jag sadlar. Sedan byter jag om till sist åker tränset på. Klart!


Kolla in den oranga inridningssmurfen ovanför Nozzes rumpa. Stallets mest sadelfasta ryttare som ridit in mången unghäst. Är numera pensionerad och njuter av utsikten från översta hyllan.


Vad bra det kan vara att ha sin tränare på plats i sitt stall. Jag kunde alltså skritta av Diva och Å fick  hoppa upp på Nozze som jag skrittat fram en stund. Å tyckte att utgångsläget idag var bättre än igår så hon kunde fortsätta att gymnastisera och kvicka upp honom en stund. Efter ca 20 minuter kunde jag ta över min fina häst, väl framriden och allert. En fröjd att rida. Mitt mål var bara att behålla kvickheten och att han inte fick dyka. Tycker det gick riktigt bra. Desstom galoppade vi i båda varven  . Största framsteget idag var skritten där jag kunde behålla honom kort, hög och rund utan dykningar. Och att vi dessutom kunde galoppa i en fin form enligt Johanna  .


Jag är jättetacksam mot Å  som kan tänka sig att köra det här upplägget flera gånger  .


Ja, just det: jag provade en av sadlarna idag (Leopold Santa Cruzen). Tyckte den var skön, men såg att den åkt fram lite.

 



Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards