Rackemarie

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av rackemarie - 21 januari 2013 18:46

Ja, det var så länge det varade. Tanken att det kanske skulle bli ett lättare år. Ett år utan motgångar, där alla skulle få vara friska, glada och lyckliga. Ni som följt bloggen ett antal år vet ju att vårt liv inte alltid varit en dans på rosor (är någons liv det???) mycket beroende på lilla dotterns eländiga sjukdom, en autoimmun historia som jag inte tänker gå närmare in på. Nåväl, idag var hon inne på en undersökning och det visade att hon hade förändringar/sår i matstrupen, inte konstigt att det gjort ont att äta. Stackars min lilla tjej (snart 19 i och för sig, men alltid min lilla). Så förstå att jag är rätt deppad och nere just nu och lider med henne. Ska inte vara så här nu. Sista terminen på gymnasiet och allt. Då ska man bara få se"den ljusnande framtid an" och inte behöva tampas med sådant här.


Hästarna är ju alltid en tröst men det blev ändå bara det nödvändigaste idag då Johanna varit sövd och fick ta det lilla lugna. Jag fick med mig två Prestigesadlar hem från Charlies i alla fall som jag la på DN men tyckte väl inte att någon låg super. Ska rida i dessa tisdag och onsdag är det tänkt.


 

Moller af Idskov och Johanna  



Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards