Rackemarie

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av rackemarie - 16 januari 2013 20:32

Måste bara skriva lite om Johanna och Moller af Idskov. Det blir liksom aldrig att jag tittar på dem när de rider. Antingen är jag fullt upptagen med stallarbete eller också rider jag samtidigt och då har jag fullt upp själv. Men idag var jag klar med mitt ridpass lite tidigare än Johanna och Mollis och kunde därför få se vilka framsteg de gjort. Han var superfin i formen. Orkade komma ihop riktigt fint och var hög, men rund och igenom ryggen i ALLA gångarter. Mycket fina travökningar visade de också upp med bibehållen form. Lite trampövningar fick jag också se. Så snabbt de har tagit igen det som missades i okt, nov och nästan hela dec. Tur att A var så snäll och kom och red Mollis några ggr i veckan så han har i alla fall hållits igång hyfsat. Men det är fantastiskt att Johanna kan återhämta sig så snabbt. Undrar om det funkar så när man varit mycket sjuk så som hon varit genom åren? Att man blir lite tuffare, lite envisare...  


Sänder också massa kryapådig-kramar till Jejja i Halmstad. Trots att hon legat nerbäddad under veckan och varit riktigt sjuk har hon färdigställt sin tentainlämning i tid...   Stolt mamma.


 Om min och Nozzes ridning är det inte så mycket att skriva om just nu. Jag håller på att pröva mig fram för att se vad som fungerar bäst. Idag var det mycket ridning framåt, framåt, framåt och att han skulle vara allert och kvick. Jag försökte vara riktigt noga med mina hjälper och kvick med min skänkel. Inte sitta och nöta utan ge kvicka impulser bara. Det blir nog bra det här  .

                 

    Vi "flickor" i familjen och våra hästar   

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards