Rackemarie

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

En julklapp till er!

Av rackemarie - 25 december 2012 13:20

http://www.youtube.com/watch?v=71hdH2gY_90&feature=youtu.be


Av någon anledning gick det inte att infoga klippet direkt, men jag hoppas att länken ovan ska fungera. Ta det nu för vad det är. DN travar på och jag försöker hänga med så gott det går  . Detta får bli bloggens julklapp till er.

OBS! Ni FÅR gärna kommentera: Jag tror jag överlever snäll och konstruktiv kritik (kanske), även om jag tycker det är lite otäckt och själutlämnande. Något av det modigaste (eller dummaste) jag någonsin gjort  .

 

Fina bilder kan man alltid "klippa ut"  

 
 
Ingen bild

Petra E

26 december 2012 12:01

Tyckte det såg väldigt bra ut för att vara provridning! :)
Vilket härligt "gung" han verkar att ha!

rackemarie

27 december 2012 14:56

Tack Petra. Ja, det är rejält med gung i den traven:) Liiite svårt att sitta ned;)

 
Anngelica

Anngelica

26 december 2012 18:33

Jättefin häst du har! :)

http://envanligdagpalandet.blogspot.se

rackemarie

27 december 2012 14:54

Tack, ja han är en riktig Prins.

 
Stina

Stina

26 december 2012 21:40

Han ser ut att ha ett så härligt steg ... ett som jag inte skulle kunna sitta ner i *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

rackemarie

27 december 2012 14:54

Ha, ha...kan inte jag heller som synes, men det blir bättre och bättre:)

 
Linda & Ferdinand

Linda & Ferdinand

26 december 2012 23:34

Fin han är DiNozzo! :) Härligt steg! :) Hoppas ni hade en bra jul med mycket äpplen och godsaker.

http://ferdinand.llinda.se

rackemarie

27 december 2012 14:53

Tack. Ja, han är så fin och jag är jättenöjd med honom:) Hoppas att ni också hade det bra.

 
mia

mia

27 december 2012 17:33

Modiga Rackemarie! Vilket gung! Vem hade om möjligt kunna sitta , vid Första provridningen! Bra gjort! Vilken fin häst du har! Och han är bara din! Så mycket glädje du har framför dig. Så mycket god ridning. Du kommer att utvecklas på ett sätt, som du aldrig vågat tro. Blir så spännande att följa er. Du har en pålle i " värlsmästarklass" och han har turen att ha fått en helt speciell matte. Så roligt att få se en film. Får bli en trend, bland oss som bloggar ( hur farao går för man över det?)

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
rackemarie

rackemarie

27 december 2012 22:57

Tack snällaste mia. Ja, nu filmar vi järnet! Får se vilka som antar utmaningen! Lämpligen ber man någon med systemkamera/videokamera (dotter eller dylik)att filma. Sen finns det ett litet minneskort i kameran som man petar över i datorn. Sedan klipper och redigerar (dottern) för att sedan lägga på Youtube (KAN SJÄLV). Länka från bloggen och det är klart! Nästan så man måste gå kurs,eller bara knappa på så brukar det funka till sist:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards