Rackemarie

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

UTERITT

Av rackemarie - 21 oktober 2012 17:59

Det blev uteritt som planerat. Först såg det ganska mörkt ut för de planerna med ösregn framåt eftermiddagen, men när vi kom till stallet vid tre höll det plötsligt upp och till och med solen tittade fram lite senare. Farbror Svart och Herr Röd fick snabbt på sig sin utrustning, inklusive varsitt reflextäcke, bra både för att synas och för att skydda sig mot eventuellt kvardröjande älgflugor.


Sedan såg jag dem gå iväg med varsin ryttare på ryggen neråt vägen och jag gick in för mockning och andra trevliga stallbestyr


Drygt en timme senare var de tillbaka. Båda hästarna hade skött sig bra. Mollis hade bara hoppat ner i diket EN gång och vägrat komma upp. Då fick den MODIGE HERR FUX ta över ledarskapet. Han gick minsann fram även om det snorklades lite. Mycket skritt blev det (tror att ryttarna tjattrade för mycket med varandra för att ha tid med annat) men även lite trav. Tror snälla Bella kan tänka sig att göra det här fler gånger.


 
 
mia

mia

22 oktober 2012 07:58

Låter som att allt är harmonsiskt. Verkar vara en supertrevlig pålle, din fine. Snart rider du ut honom själv, i alla gångRTWER,

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
rackemarie

rackemarie

22 oktober 2012 09:39

Jag väntar gärna lite med det. Bjuder gärna på lite ridturer också till stallkamraten vars häst är skadad. Vet ju själv hur tråååkigt det är att inte få rida. Bättre för DN också att få en trygg pilot i skogen nu i början. Jag hinner med den biten tids nog. Vi har framtiden för oss, lillprinsen och jag :)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards