Rackemarie

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av rackemarie - 2 juli 2012 11:32

Ja, sedan sist har det varit skolavslutning, jobbavslutning, torppyssel, lite sjukt, förrådsrensning, tippkörning, och jodå för all del; lite ridning har hunnits med också. Däremot har det varit sämre med sol och bad, men så har det vällan varit för alla! Tyvärr!


På hästfronten: Gold går ut i gräshage på morgonen och in till boxen på em. Följd av Mollis. Lite borst och pyssel+morot så är hon klar för dagen. Johanna har varit sjuk/krasslig i en segdragen halsinfektion sedan skolavslutningen men har ändå försökt hålla igång lille svart. De hade t.o.m rn träning för Å häromdagen, men vill ni läsa mer om den får ni besöka Johannas blogg (finns som länk här till höger).


Jag har fortsatt med min "Ponnyrdning", svårt men kul och har också haft Å-träning: Riktigt tufft blev det och en del "skäll" fick jag för min feghet när hästskrället börjar backa så fort lite krav ställs. Skäms en del för min gnällighet och feghet och oförmåga att komma bakom hästen i dessa lägen, men skam och skit den som ger sig. Lite lagom tuffhet från tränaren behövs och efter en del funderande och bita ihop-jävlaranamma kom jag igen dagen därpå med en strategi att vara klistrad i sadeln ( Finns ett bra stick på Hööks som man kletar i sadeln!) och att inte för en sekund falla fram. Gick tillbaka till att tänka bara framåt med blicken, se vägen LÅNGT fram och SITTA I. Tycker själv att det känns som att jag hamnar i lite mycket bakvikt men spegeln tyckte att det såg rätt ok ut. Johanna filmade lite under träningen också och jag såg att jag behövde strama upp mig i ryggen en del, inte kuta alltså, och samla upp tyglarna lite mer. Så under den gångna veckan togs ett steg framåt och jag lyckades med mitt mål att rida i ALLA gångarter utan att falla fram, med en häst under och framför mig HELA tiden. Har inte lyckats få några bilder ännu av mig och Ponnyn, men njut av de här så länge  :

  Johanna och Moller af Idskov efter deras träningspass.


En annan svart skönhet:"Lillan"- vår hittekatt:

 

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards