Rackemarie

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Vi tryckte på paus...men kom igen!

Av rackemarie - 8 juni 2012 11:35

Gold och Möller har nu helt slutit fred och delar på gräset i hagen utan problem. Johanna har kunnat rida Möller utan problem trots sårigt bakben som (peppar,peppar) verkar ha klarat sig utan att bli infekterat. Har varit i kontakt med veterinär som rådde att endast skölja ur dagligen med koksaltlösning. Inte klabba med annan rengöring eller antibiotikakräm eller bandage alltså. Nu är såret torrt och fint så hoppas det förblir så.


Igår fick jag tom agera lte "tränare" åt det fina ekipaget och vi jobbade mycket med tempot i traven. Han blir gärna lite "pinnig" och får lite bråttom. För att få honom allert och lyssna fick de rida sex fram och sex tillbaka runt spåret. Blev en markant skillnad och det blev rätt bra gung i steget .


Och jag har också fått rida : På den här fine:

    Så otroligt duktig MEN inte helt lätt! Första passet var hemskt. Jag kunde inte rida i höger varv över huvud taget. Det funkade inte att svänga alls. Inte heller att komma igång i trav var helt enkelt: kände mig som värsta nybörjaren. Första gången på ridskola. Skämmigt!

Andra passet gick som en dans. Bara jag hade full koll på min kropp, att sitta bakom med hästen framför mig, full koll på att staka ut vägen med blicken. Inget stirrande ner i manen alltså. Tänk att det enkla kan vara så svårt 

Om det funkar så får jag "låna" honom över sommaren nu när Gold måste vila. Vilket snällt herrskap vi har .

Kan nog bli en bra sommar. Trots allt !


Ps. Vi har dessutom blivit med eget litet torpställe som ligger på......HÄSTÖN!    

  Bilden från tidigt i våras då vi var där för första gången. Tänk er vad vackert det är där nu!

 
 
Ingen bild

Maria G

8 juni 2012 18:42

Låna finfin häst och skaffat mysigt torp!! Härlig sommar!!

kram/M

 
Frida Hallgren

Frida Hallgren

12 juni 2012 15:46

SVAR: Danny är HEMSKT SVÅR att sitta på i trav haha! Helt bedrövlig. Hoppas att det ska bli lite lättare när childericen kommer.. Kram Frida, www.fridahallgren.se

http://www.fridahallgren.se

 
Maria

Maria

13 juni 2012 15:16

Vem är skimmeln på bilden? :)

Mvh Maria

http://dressyrsnack.se

 
mia

mia

20 juni 2012 17:19

grattis till allt roligt, rackemarie!
Nu har ni medvind, så det räcker,,även om det är trist med Gold,,,men ändå!
Passar på att hälsa till Maria och frågar vart hon tagit vägen...

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
Ingen bild

Maria G

23 juni 2012 18:22

Maria G här, både du Rackemarie och Mia måste ha nya mailadresser för jag har mailat er men får tillbaka mailen hela tiden .-(
kram/M

 
Hanna

Hanna

24 juni 2012 19:58

Vilken tjusig häst!

http://dressyrfux.blogg.se

 
rackemarie

rackemarie

25 juni 2012 09:47

Ja, visst är han tjusig, Don Juan ("Ponnyn" till vardags)e. D-Day u. Gold ue. Guinnesss
Häpp Maria G! Då funkar inte omdirigeringen från gamla till nya mailen. Ny adress är: marie.ultege@mullsjo.se
Skriv!!! Saknar dig!!! Du försvann ju från FB också, din skurk:))))
mia: Ja, det är kul:) Vilken häst!!! Men såklart leddsen för Gold:(

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards