Rackemarie

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

De dök aldrig upp! eller: Vem vill ha en kelgris?

Av rackemarie - 31 mars 2012 14:36

Upphör aldrig att förvånas över människors betende. Här hade vi bokat upp förmiddagen för att ett par skulle komma och titta på Racke OCH SÅ DYKER DE INTE UPP!!!! Och jag har ännu inte hört något från dem. Visst är det väl inte för mycket att kräva att man ringer eller skickar ett SMS om man får förhinder? Pratade med dem senast igår och då var allt grönt, men jag är nog lika glad attt de inte kom. Först var det frun som ville ha en snäll skogsmulle men vid samtalet igår var det visst en häst till mannen som gällde. Konstigt!!! Dessutom har jag sett att de har allehanda annonser om "häst önskas" på Hästnet. Kan väl passa på att kanske varna lite för E o C, Älgarås. Det är möjligt att de är fullkomligt normala, supertrevliga människor, men hos mig har de bränt sina skepp. Att inte ens kunna bemöda sig med ett litet SMS om de nu ångrade sig: hur svårt kan det va? (Sen hoppas jag ju verkligen att det inte hänt dem något)...


Nu kommer vi att vara lite försiktigare i framtiden, men om ni vet någon (gärna nära Mullsjö) som vill ta hand om världens underbaraste Racke (och är seriösa) hör av er!

 


Lite annat: På lördag (påskafton) åker Dancer till sitt nya hem (om allt går som det ska)

Gold vilar...

Och torpjakten fortsätter även om vi nog har bestämt oss.


 
 
Johanna och sara

Johanna och sara

31 mars 2012 15:01

Om du vill få ett kort med ett av våra motiv samt en publicering på bloggen får du gärna vara med i vår tävling helgens blogg :)
gå in på: http://geminaarts.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-2.html

om du inte gillar reklam ber vi om ursäkt.

http://geminaarts.blogg.se

 
mia

mia

31 mars 2012 16:10

Så vacker han är, Racke.Du,,,det låter som hästhandlare? Linjen verkar inte hålla,,,skogsmulle åt frun,,,sedan mannen.
Ush, vad mycket konstigheter det finns, när det gäller hästbiten. Och så vikigt det är, att de får komma till rätt människa.
Förstår verkligen ert dilemma, det går ju inte att " samla på pållar" och är det dags att gå vidare, så är det. Även om vi har eget, så vill inte jag heller, att de bara ska gå i hagen, om de inte har en speciell uppgift.
Ska iallfall hålla öronen öppna, ifall det finns någon snäll och eriös bekant, som ev är ute efter en snälling.
Torpet!! Så spännande!! Är ni på gång!?

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
rackemarie

rackemarie

31 mars 2012 18:09

Såg att de redan lagt in ny annons på Hästnet. Nu om Islänning eller Welsh Cob. Så inte hade ddet hänt dem något: tanken slog mig också att de inte hade rentr mjöl i påsen och vi slapp nog undan med blotta förskräckelsen. Lille Racke<3

Torpet....ingen brådska eftersom det inte kommer ut på marknaden...men tror att det blir så, men det ska kollas upp lite mer:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria G

31 mars 2012 19:29

Tur i oturen antagligen, att de inte kom, där hade Racke aldrig fått det bra, men så irriterande när folk inte kan höra av sig :-(

 
Ingen bild

lindaw

1 april 2012 08:40

Hade jag bara haft en ledig box och varit några kilo lättare kunde han fått komma till oss (vi bedriver ju redan lite PRO verksamhet). Säkert kunde han lärt mig och min knas häst lite!
Men jag ska hålla ögonen öppna!

 
rackemarie

rackemarie

1 april 2012 09:31

Säg till om du får något ledigt Linda. Då kommer han på stört. Inte var du väl för stor heller??? Du bor ju på lagom hälsapåavstånd också. Känner att det är dviktigaste. För aldrig att vi släpper iväg den lille för långt. Har ångest för vad vi höll på att göra. Fruktansvärt!

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards