Rackemarie

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

GOLD-läget

Av rackemarie - 18 mars 2012 09:58

Fredagen blev vilodag. Kände att jag inte orkade bli ledsen igen. Dessutom skulle Johanna ut och göra stan osäker. Är man 18 så bara måste man testa stans krogliv .


Testade Gold på lördagen i stället. Egentligen skulle hon gått ut en sväng, men det vågas absolut inte nu. Blev ridhuset i stället. Provade Dancers sadel, men den låg lite sämre än hennes Kiefer. Paddade upp Kiefern i stället med  både gelpad och lammskinn. Skrittade på ordentligt med bara lätt kontakt på tygeln. Stora volter, snälla svängar och några halter. Resultat: Halt efter 20 minuter. Känns först som att hon inte vill gå fram ordentligt. Vill inte sätta in bakbenen under sig i halterna utan backar bak eller svänger ut baken. Sedan blir det sämre och sämre. Till slut står hon bara och lyfter upp främst höger ben mot magen och så smånigom även vänster och krummar ihop sig och är rejält ostadig. Konstigt är att hon om man tvingar henne lite kan skritta på ganska ordentligt vid hand. Nu var Å med och såg hela förloppet och tyckte att korsförlamning behövde vi inte ens fundera på. Ingen muskelstelhet över huvud taget och att det släpper så fort talar definitivt mot så något blodprov beslutade jag att inte slösa pengar på. Får se vad vet säger när hon sett filmen. Sedan tas beslut om fortsättning. 


Ska kanske testa att jobba henne från marken nu i stället. Börja med longering först både utan inspänning och med för att se vad som händer. Får väl ta mig i kragen och tömköra också vilket jag inte är fena på men Johanna får hjälpa mig i början. Sedan kanske vårt eget tömkörningsproffs L kan testa också så får vi se vad som händer.


Övriga två pållar är friska och krya tack och lov och peppar, peppar.


Johannas födelsedagstårta, moussetårta passionsfrukt/vit choklad från Landhs konditori.  GOD!

 

 
 
Ingen bild

Maria G

18 mars 2012 11:42

Lider med er!!! :-( Undrar så vad det kan vara???? Det låter lite nevrologiskt eller?? helknepigt, håller tummarna för att ni fortare än fortast får reda på vad det är och att det går att åtgärda lätt!!

styrkekramar//Maria G

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards