Rackemarie

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Fina Dancer

Av rackemarie - 17 januari 2012 13:53

Nu har vi börjat jobba så smått med försäljningen av den unge. Jag har svarat på några annonser om häst köpes på Hästnet och ett antal har hört av sig och velat ha film så det har vi fixat över helgen plus att en trevlig tjej var och provred i redan i lördags. Dancer skötte sig exemplariskt och tjejen var jätteduktig. Vi bara mös där vi stod och tittade. Det märktes att hon visste vad hon gjorde. En sådan ryttare och ägare kan jag gärna tänka mig att släppa honom till. Hoppas att hon blev lika förtjust i honom som vi blev i henne. Egen gård med stora, fina hagar hade de också.


Denna vecka ska vi veterinärbesiktiga och höja upp försäkringen. Sedan kanske röntgen under sportlovet. Hoppas och håller tummarna att inget är fel där bara.


Mitt i allt detta har då jag drabbats av någon mystisk ögonåkomma med illröda, värkande ögon samt en rejäl muskelinflammation i vänster rygghalva. SKIT!!! men jag har fått droppar till ögonen och smörjer ryggen med Voltaren och har värmeplåster på natten. Hoppas på att snart vara som ny igen. Svårt bara att leva stalliv som vanligt, men det går om man vill. Skritt och lättridning är ganska ok, men att sitta ner i trav/galopp? Nä, inte så bra.


Har hört ifrån Jennifer ett par gånger via sms, blogg och Skype. Hon har det riktigt bra även om det är i varmaste laget. Så kul att det blev av! Nu har de begett sig från Rainbow Beach, Brisbane till utbildningsfarmen utanför Goomeri. Kram till dig om du läser . Hör av dig när du kan!


En bild på vår fine.

 

 
 
mia

mia

19 januari 2012 13:17

En otroligt vacker häst!
Hoppas det blir hans nya matte, tjejen som ni blev förtjust i.
Hua,,,vilken märklig åkomma, men du,,,,sitt inte ner,,,rid lätt, spara galoppen, hon kan nog stå ut, med att slippa den ett par dagar?
Vad roligt att det går så bra i OZ! J kommer att älska det, snart vänjer hon sig även vid värmen.

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
rackemarie

rackemarie

19 januari 2012 13:28

Ja, vi hoppas verkligen. Hon kändes så rätt och hon har hört av sig och är intresserad fortfarande. Hon har någon mer provridning inbokad i helgen så håll tummarna...Och veterinär esiktningen var felfri:) Bara röntgen kvar.
Nu rider jag igen. Provade att sitta ner i traven och lite galopp till och med och det gick ganska bra.
Lite OZ-bilder att dregla över kan man se på Blogg Australien 2012 (Kolla under mina länkar).

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mia

22 januari 2012 15:28

haha!!Har hittat kommentarerna!!
vad kul, att du gillade den, filmen på dogen!
Roligt att den hamnar , i svenskt " vatten", genom dig rackemarie!
Gillade oxå den fulsöta vovven,,,scharm ( kan inte hålla reda på alla sc) är alltid vackert!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards