Rackemarie

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Tyst och tomt. Till min stora...

Av rackemarie - 12 januari 2012 12:40

Nu vet jag att du landat i den för dig nya världsdelen vilket känns som en lättnad. Nu ska jag bara oroa mig för allt annat som kan hända under dryga tre månader. Du kunde väl nöjt dig med en charterresa till Kanarieöarna i stället. Men tänk inte på mig du! Skämt, tror jag du förstår. Tvärtom är det nog så att det var det här du behövde och jag hoppas du får de bästa månaderna ever. Men visst kommer jag att oroa mig. Det är ju min natur.


Akta dig alltså för ormar, spindlar, krokodiler, sparkande kängruer och dåliga karlar råder jag dig. Drick mycket (vattten!!!) och ät nyttigt. Försök att hinna se och njuta lite också på ledigheterna.


Är så glad att du skickade några SMS under resans gång och visst var jag väl duktig som löste allt det där med försäkringen. Ja, du vet hur envis jag kan bli i de där lägena.


Här hemma har det snöat, töat, regnat och stormat lite. Tror att hela Sverigelandet reagerade på din avresa . På lördag kommer en tjej och provrider Dancer. Känns både bra och lite tråkigt. Gabbi red honom igår och det såg riktigt bra ut. Han bockade en gång när hon fattade höger galopp. Blev väl liiite jobbigt. Annars skötte han sig så bra. Blir nog så att hon får visa honom. Hon har ju lite mer att sätta emot om han dummar sig. Racke och Gold mår bra och Johanna och jag tränar för fullt. Idag hoppas vi på löshoppning.


Paddan saknar dig. Han bara glor på mig och tycker att det är tråkigt att vara ensam på rummet. Fisken är ju inte mycket sällskap precis. Lillan bor i din garderob och är lika sur varje kväll när vi hittar henne. Pantis sover som vanligt tillssammans med Styx på kökssoffan och Simba är lika mjauig som vanligt.Och Sasha då? Som hon brukar, dvs mat, promenad, sova, stallet, mat, sova...zzz...


Jag har dammat på ditt rum och plockat ner ljusstaken. Tänker nog dammsuga också och ta hand om din tvätt samt byta lakan. Annars lovar jag att inte röra till din ordning alltför mycket. Bra va?


Till sist: Många tusen, miljoner kramar tills vi ses igen . Paps och Johanna hälsar också naturligtvis.


 

 
 
mia

mia

14 januari 2012 08:58

Nu tjuvläser jag lite hos dig, rackemarie!
vet du, vad som slog mig, när jag läste?
Jo,,,hur många barn eller ungdommar, fins det inte, som aldrig får ett sådant här brev? Sådan omtanke ? Ditt brev skvallrar, om ett väl omhändertaget barn i en god miljö. Tänker du på sådant med? När du kikar in hos någon annan? Ungdommar, som får stödet, att vidareutvecklas, bli utbildade i upplevelser och lär sig massor genom det. Det ÄR bra, att det är lite tyst och tomt,,,det betyder något! Hoppas solen skiner även hos er , idag, den srålar genom våra fönster här!
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards