Rackemarie

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Happy new year och god fortsättning etc. HÄST TILL SALU!

Av rackemarie - 3 januari 2012 10:58

Då har man överlevt detta nyår också. Tycker det är lite mysigt att göra ett avslut och se fram emot något nytt, men timmen efter tolvslaget skulle jag gärna hoppa över. Fyra vettförskrämda katter for upp från sin slummer när nyårsraketerna började yra och helst ville de bara fly ut i skogen men vi höll dem inne för deras egen säkerhet. Efter en stund hade alla tagit skydd under sängar och skåp. Gammelkatten satt och tryckte under tvätthon i tvättstugan den stackarn. Annars är han minsann så tuff och en riktig värsting men smällandet kan han inte med alls.


Hunden däremot VAKNADE inte ens! Hoppas också att hästarna hade det bra. Vi var där och tog in och kvällsfodrade på nyårskvällen och morgonjourade på nyårsdagen och alla verkade ha tagit det lugnt, inga genomsvettiga, all mat uppäten och boxarna inte mer tillrörda än vanligt. Skönt  .


Ridning: Jätteskönt att kunna vara timmavis i stallet utan stress. Har ridit och tränat och kommit liiite vidare. Full koncentration på mig och mina sittben. Ridningen hänger helt på nu att jag kommer ner i sadeln ordentligt och sitter rakt över. Kommer jag väl dit händer det lite magi med stort sto som emellanåt kan lätta fram och korta in sig en bit under mig. Försöker också korta upp tygeln sisådär en 10 cm vilket gör stor skillnad, men kräver givetvis mer av stabilitet i min mage och sits för att orka när hon vill dyka och att orka driva in i den kortare, högre formen. Lite i taget orkar vi.


Tyvärr är det dåligt med skogsridning. Även om det är barmark så är problemet att det är FÖR blött och risken är att vi rider sönder vägar och stigar, men som tur är har vi stora sommarbetet att tillgå för ridning och där har både Racke och Gold fått rasta av sig emellanåt. Dancer har trappat ner inför Jejjas resa och ska nu få sin vintervila hela januari innan vi antagligen lägger ut honom för försäljning...tråkigt, men så blir det .


   

DANCER f.2007, e. Don Primero- Guinness, gångartsdiplom på treårstest, ca 170 cm, söker ny ryttare med unghästvana. Förmånligt pris för rätt person. En häst med alla förutsättningar för de högre klasserna. Står hos uppfödaren i Mullsjö. Intresserade spekulanter ombedes maila: marie.ultege@email.mullsjo.se. Det går bra att ringa eller skicka SMS till mig: 0702-295834. Endast seriösa spekulanter!


Tipsa gärna vänner och bekanta!


 
 
Ingen bild

Maria G

3 januari 2012 12:01

Skönt när nyår är över, jag mår inte heller bra när det smäller för jag vet hur många djur lider, bla vår lilla ponny...!

Tråkigt med Dancer, men var sak måste ha sin tid, så är det bara, vi har det ju likadant här, tyvärr är det lite fel tid att sälja just nu känns det som, men jag hoppas vi får A såld.

Ha det gott/M

 
Ingen bild

Maria

4 januari 2012 00:11

Vet inte men försök få tag på en tjej med namn Anna Wessman hon bor utanför Brålanda en bit hon tävlar i hoppning mest har varit med i Falserbo ett par år i rad med unghästar. Tänkte om hon kunde vara villig att ta honom på foder eller nått, Sen vet man ju inte om hon behöver någon ny häst eller så. Om du inte finner henne så har hon jobbat på MIM Constraction i frändefors kollade hon jobbar där fortfarande.Hennes nr där är 0521-281933 hälsa henne från mej. Tror hon kommer i håg mej. Hon är verkligen duktig har eget ridhus och stall utanför sitt köksfönster tror Dancer vore nått för henne. Referenser om henne finns dels på Nuntorp.
Kram Maria

 
mia

mia

4 januari 2012 09:01

God Fortsättning, rackemarie!
Jaha,,,,varför blir tyglarna ständigt för långa?! Kan du förklara det? Någon ? Är det för att man inte " sitter" till ordentligt, dålig balans, som släpper iväg, för lite bakben? VAD?!"!!
Dancer, förstår ert dilemma. Eftersom det är en så fin häst, kommer han säkert att finna rätt hem, hos någon, som " vill lite mer" och som passar som ägare åt honom.

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

8 januari 2012 18:23

Ja, nu ska vi snart ta tag i hästförsäljningen, tror jag. Tackar här för en del tips, men väljer att inte publicera eftersom där finns namn och telefonnr (tack Racces Maria?)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

8 januari 2012 20:04

Varsegod hoppas bara att det var till någon nytta. Hon är duktig och har även tidlöshet på sommrarna och kurser och så. Jag tycker hon är en toppen tjej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards