Rackemarie

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av rackemarie - 2 augusti 2011 10:10

Planerna var att göra lite extra efter den bedrövliga sjukdomssommaren 2010. Började bra med dalaresa och hästköp av Gold. Därefter hemmavecka med maken jobbandes på tennisläger (extrapengar) och vi tvättade ochb målade stall och hästvaktade. Vecka tre skulle maken och jag resa till vänner i Värmland, men se det ville visst inte det förbaskade ödet, som väl tyckte att vi började ta ut svängarna lite väl mycket. Min gamla, redan krassliga mor, blev plötsligt sämre, och vi fick sätta oss att vaka några dygn. Sedan var det slut en tidig onsdagsmorgon då hon smög sig iväg så tyst och stilla. Älsakde lilla mamma ...Har sedan haft en massa praktiskt bestyr som följer på ett dödsfall och i nästa vecka har vi begravning och jobbstart. Det var den sommaren det!


Men NÄSTA år. Då SKA jag till Falsterbo. Ska boka biljetter redan i december. Till alla finaldagarna. Där ska jag sitta på dressyrläkteren dagarna i tre för det har jag baske mig förtjänat. Och maken ska skickas till USA för det har han förtjänat som "står" ut med vårt hästliv.


Sommarens stora glädjeämne har givetvis varit hästarna. Fina Gold som ger mig så mycket glädje. Vackre lille Racke som jag inte kan se mig mätt på. Och unge herr Dancer som utvecklas så fint. Tack för att ni finns .


Finaste vännen har precis rullat sig efter ett ridpass.

 




Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards