Rackemarie

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Vårvinter och hästmotiv

Av rackemarie - 19 mars 2011 12:38

Ljuset är bländande. Fullt solsken mot nyfallen, kritvit snö. Kanske borde man gå ut och sätta sig i en driva och bara lapa i sig av det livgivande ljuset. I stället sitter jag här i källaren dit inget dagsljus når. Dumt. Får bli en kort stund här vid datorn.


Dagen började med morgonjour i stallet. Elva väluppfostrade pålla i olika storlekar och åldrar som ska fodras, kläs på och släppas ut. Visst är det lättare att åka iväg en sådan här morgon när det redan är ljust och solen skiner från en klarblå himmel. Vår smidiga jour tar bara en halvtimme eftersom alla äter sitt silage ute. Sedan frukost på Statoil och skjuts av Jejja till jobbet där hon skulle morgonjoura igen. Men de hästarna sover till kl. 8! Jag tillbaka till vårt stall sedan för storstädning av tre boxar, silagevägning (10 kassar) och matsättning etc. Snabbt gick det tycker jag. Var färdig med allt på en och en halv timme. Sedan hem för frukost nr. 3 ihop med Johanna, lite undanplockning och sådant innan maken kom hem med min TAVLA. Ett hästmotiv, med hästens delar på FRANSKA. Sitter nu uppsatt över träsoffan i allrummet. Ska se om det kan tas en bild också! Nu blir det Jejjahämtning, middag och sedan STALL igen. Må så gott i vårvinterland!

 
 
Maria G

Maria G

19 mars 2011 15:12

Visst är det härligt med SOL, har dåligt samvete när jag är inne så jag försöker vara ute så mycket som möjligt!!
M

http://www.dressyrtantensblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulla

19 mars 2011 17:22

Låter som en härlig och aktivitets-bejakande (vilket ord!) dag! Hoppas kvällen blir lika trevlig också:-))

 
Ewa

Ewa

20 mars 2011 20:33

Tänk vad lite sol gör för humöret!!!
Bild på tavlan vill vi se såklart.
Ha det bäst!

http://saraconnemara.wordpress.com

 
mia

mia

20 mars 2011 22:32

Kräver en hel del energi, att få ihop det du fick!
Och så klart var du värd en fin tavla!
Och snart bör du önska dig en egen fixad frukost, med gott kaffe!
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen

 
Johanna

Johanna

22 mars 2011 15:21

Du är så duktig mamma! vad skulle man göra utan dig ;)

http://www.stallgalleryd.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

23 mars 2011 17:34

Vilket härligt och vackert inlägg! Gillar din energi :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

27 mars 2011 11:08

Det börjar låta som om det ljusnar, inte bara morgonljuset då... så skönt..

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards