Rackemarie

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av rackemarie - 22 februari 2011 22:39

  Många varma kramar och en underbar bukett av de vackraste rosr sänder jag till er alla som hört av sig här eller på annat sätt stöttar och tänker på oss. Vi kämpar på, var så säkra!


Typiskt nog (kan bara hända i vår familj) var Jejjas feber/förkylning en rejäl lunginflammation på höger lunga så nu är det penicillin och sängläge minst en vecka. Systrarna får roa varandra bäst de kan här hemma medans jag mockar etc åt alla. Hoppas att Johanna kan åka till Horse show på torsdag som planerat och Jejja på fredag. Nästa vecka blir det dessutom Linköping för mig och Johanna för att se vad de ska göra härnäst.


Racke och Dancer har tagit lite sen vintervila nu när mattarna är sjuka, men Gold ska fasiken inte få vila. Det tog mig tre ridpass att hitta någorlunda rätt igen. Hon hade fått någon idé om att det var full fart framåt som gällde efter Jejjas ridning (som ju är på ett annat plan än min!). Jag försökte förklara att jag inte klarar att rida i det tempot om hon inte är lydig INNAN. DÅ kan det ridas på, men först då. Idag skärpte jag till mig och red tills hon var mjuk som smör i slutet. Kämpigt som attan och frustrerande men nöjd var jag att ha klarat ut det själv. Det krävdes ca en miljon förflyttningar i sidled och en attans massa rackel hit och dit för att få henne mjuk i sidorna, men till sist var hon med på noterna. SKÖNT!

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards