Rackemarie

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av rackemarie - 3 februari 2011 14:16

Onsdagen var behandlingsdag på sjukhuset och vi var inte hemma förrän efter sex på kvällen. Då hade vi också hunnit åka förbi Granngården och handla foder, mineraler och b-vitaminer till pållarna.


Pytsade sen av Johanna hemma hos fortfarande sjuka Jejja och tryckte ner mig själv i stallmundering för vidare avfärd till stallet. Snabbmockade tre boxar, vägde upp nio hökassar, gjorde nya matburkar, pratade lite med Gold, tvättade och smorde in Dancers "konstiga" hudåkomma (ser ut lite som ringorm, men sitter som ett litet band längs länden???), lagade Rackes täcken med silvertejp (vad gjorde man utan den?) och till sist fick hela stallet kvällsmat. Allt fixat på en timme. Måste vara nytt rekord!


Idag hoppas jag på ridning av alla tre pållarna!


Hemma igen efter stallet. Är man, som jag varit denna vecka, trött i både kropp och själ är stallvistelse och ridning rena medicinen. I tisdags hade jag ett skrittpass med Gold och det satt faktiskt i idag också. Däremot är det långt kvar till finaste galoppen där vi en gång varit. Vänstergaloppen är piss och hon lyssnar inget alls. Hon tom travar där bak. Skämmigt värre! Till slut var jag så arg så att det pös ur öronen. Samlade ihop tyglarna rejält kort, gick på lite med pisken i skritt för att väcka upp henne och fattade sedan och sedan RED jag allt jag hade. Och då lyssnade hon plötsligt! Nu MÅSTE jag skärpa till mig och rida ordentligt. Bara en vecka kvar till Ingamay och då är det ju kul om man kan åtminstone ta sig fram i alla gångarter.


Båda tjejerna var med upp och red på sina respektive. Först lite skritt på någorlunda isfri väg och sedan gjorde de mig sällskap i ridhuset. I slutet fick Johanna känna på att sitta lite på Dancer också i skritt och trav. Kul för henne och kul för Jejja att se sin häst från marken.


Dagens bild: Gold på löshoppningen för ett par veckor sedan. Se sån stil hon har. Tänk om man kunde få fram nacken så snyggt vid ridning också!

 

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards