Rackemarie

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av rackemarie - 4 januari 2011 12:50

Tack och lov att det finns folk som vill pyssla med datorer. För oss innebär det att vi nu i huset har två internetanslutna datorer (en fördubbling!). Förhoppningsvis ska det också kunna bli ett rikare bloggliv då också. Vanligtvis är datorn ockuperad hela kvällarna av den äldsta, men nu är hennes dator uppflyttad till hennes rum och källardatorn kan få leva det liv som den var menad.


Johannas rum är nästan klart, bara målning av garderober kvar, men annars möblerat och klart. Riktigt bra blev det också. Bilder kommer när hon orkar fota (jag är inte betrodd där heller).


Alla hästarna mår bra trots kyla och snö. Det är nog mest vi människor som lider tror jag, men även en vinterhatare som jag börjar vänja mig så smått, men någon vän av vinter blir jag aldrig.


Jejja gör sitt bästa för att hinna med att rida både Dancer och Racke även om det är jobbigt ibland. Dancer börjar verkligen kräva sitt nu. Stor har han blivit nu under vintern och nu ska han dessutom få lite snygga muskler på plats också så att han är riktigt snygg till våren när han ska ut och träna sig på att bli tävlingshäst som planerna är. Han rids två dagar dressyr och en dag med antingen uteritt eller lite bomträning. Sedan är det vila en dag och sedan lika igen. Däremellan lägger vi in några extra vilodagar ibland för återhämtning och begrundande. Racke rids ungefär varannan dag med inriktning på att hålla sig mjuk och smidig. Det verkar som att det fungera bra. Den här vintern har han faktiskt varit finare än någonsin. Förra vintern var han jättestel och konstog i perioder så peppap, peppar...Hoppas att Johanna kan få börja med sin ridning snart igen så att hon får njuta av sin fine pålle.


Gold och jag tar oss en svängom också emellanåt när tid och lust finns, åtminsone ett par ggr/vecka blir det om det inte är FÖR kallt. Under minus 10 fungerar inte min kropp så bra. Dessutom föll jag rakt in i ett räcke när jag skulle ta bort istappar på nyårsdagen. Trodde först jag hade knäckt ett revben, men det är nog bara musklerna runt om som tagit stryk. Det gör bara ont när jag andas, hostar eller skrattar eller rör på mig. Sen gör det jäkligt ont att komma upp och ner på 170 häst också, men väl i sadeln känns det ganska ok. Bra att träna på att sitta stilla i sadeln i alla fall  .

 

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards